- Eilahtan8 juli 2017 om 19:44
Ik ben weer een van de zovelen die twijfelt of ze misschien toch zwanger is!
Maar toch wilde ik vragen of iemand hier misschien iets herkend…We zijn al een jaar van anticonceptie af en ik gebruik nu drie maanden ovulatietesten!
Laatste menstruatie was ik twee dagen te laat, en toen het kwam was het ook heel anders als normaal, ik ben wel wat weekjes verloren, maar het was korter en anders als normaal. Omdat ik dat vreemd vond had ik wel een test gedaan en die was negatief, natuurlijk dacht ik ook!
Inmiddels zit ik op cyclusdag 19 en vanaf dag 10 zijn al mijn LH testen spierwit! Ik snap er helemaal niks van!
Daarbij heb ik wel regelmatig buikpijn en rugpijn, veel maagzuur en af en toe misselijk vanuit het niets! Ook merk ik soms in ene bijna te moeten huilen, om het nieuws ofzo… Heel raar! Dat heb ik normaal eerder rond mijn menstruatie!
Natuurlijk nog maar eens een test gedaan en ook die was weer negatief.
Dus ergens denk ik dat er toch geen mogelijkheid is dat ik toch zwanger ben! Maar ergens blijft zo’n gevoel knagen… Elke keer als ik weer een helemaal witte ovulatietest zie… Weer misselijk ben of maagzuur heb….
Zou het misschien schijnzwangerschap zijn? Of is mn lichaam gewoon in de war? 🙁
3 reactiesReagerenCatootje10 juli 2017 om 16:48Gebruik van de pil of andere hormonale anticonceptie bevordert een toestand van oestrogeendominantie en zorgt voor tekorten in je lichaam, zoals zink, vitamine B, magnesium en taurine; stoffen die belangrijk zijn voor je hormonen. Het kan dus verstandig zijn om je hormonen bij te sturen en tekorten aan te vullen. Dat kan schelen in de vruchtbaarheid, je hele gezondheid en die van je toekomstige kindje. Op internet genoeg te vinden over oestrogeendominantie en wat je er aan kan doen om het weer bij te sturen, zoals met de juiste voeding en aanvullende middelen. Problemen met maagzuur kunnen te maken hebben met je voeding maar ook met tekorten, zoals magnesium en vitamine B.
ReagerenEilahtan11 juli 2017 om 12:41Ik heb al jaren geen pil meer geslikt…
De anticonceptie die we een jaar geleden gebruikten waren condooms! Dus kan me niet voorstellen dat m’n hormonen nogsteeds door de pil van 5 jaar terug in de war zijn. 😉
Inmiddels nogsteeds witte ovulatietesten… 🙁
ReagerenJohn (moderator)
11 juli 2017 om 13:00Van de pil zal het niet direkt zijn. Ga met dit probleem naar de huisarts en vraag een verwijzing voor de gynaecoloog
Reageren