- Anoniem18 februari 2015 om 08:34
Hallo,
Ik heb een vraag, maar daarvoor geef ik eerst wat informatie zodat de vraag beter te beantwoorden is.
Ik ben namelijk al vanaf mijn 11e ongesteld, en ik slik vanaf mijn 15e de pil. Nu ben ik 18 en al 3 keer van pil verwisseld, nu heb ik er eindelijk eentje waar ik wel tegen kan, een vrij lichte, mercilon 0,02 mg/ 0,15 mg.
Ik heb een app waar ik mijn cyclussen bijhoud : ik was van 1 tot ongeveer 5 feb ongesteld.
Maar toen kwam valentijn, en toen hadden mijn vriend en ik geslachtsgemeenschap gehad, maar 14 feb was ik ook vergeten mijn pil in te nemen. Die heb ik de ochtend erna geslikt, maar als ik 2 pillen per dag slik moet ik overgeven dus dat heb ik niet gedaan.
Nu heb ik gister, de 17e wel die twee pillen geslikt, de eerste om 6 uur in de ochtend en de andere laat in de avond, dus mijn pilstrip loopt nu weer op schema.
Maar volgends die app was gister ook mijn ovulatie en ik heb gister ook weer geslachtsgemeenschap gehad, en hij is 3 keer in mij gekomen.Is er een kans dat ik zwanger ben geraakt?
En vanaf welke datum zou ik dan een zwangersschapstest kunnen doen?Dank!
4 reactiesReagerenAnoniem18 februari 2015 om 08:39sorrry mijn ongesteldheid was van de 3e tot de 5e/6e,
mijn vruchtbare periode van de 12e tot de 18e, mijn ovulatie is wel op de 17e geweest..Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, dank
ReagerenJohn (moderator)
18 februari 2015 om 16:55Een ovulatie kun je niet op de dag precies bepalen met een app. dat maar al vast om te beginnen. De ovulatie vindt in de regel 14 dagen voor de eerste dag van de menstruatieplaats in een tijdsspanne van 6 dagen. Dat kan dus iedere cyclus wisselen.
In welke week van de strip ben je pil vergeten?
Reageren
Het is me even niet duidelijk wanneer je nu wel en geen pil hebt genomen. Het is een beetje verwarrend.
de 14de ben je de pil vergeten die heb je de dag daarna (15de) ’s morgens genomen. De 15de heb je verder dus geen pil meer genomen. De 16de ook niet want die heb je op de 17de genomen?Anoniem18 februari 2015 om 22:13Beste Tandor,
bedankt voor je reactie!Voor de duidelijkheid:
Ik ben begonnen aan mijn pilstrip op 7 February, ik neem hem altijd rond 10 uur in de avond.
Op 14 february was ik hem vergeten en heb ik die vergeten pil in de ochtend op 15 february geslikt.
Dus de pil van de 15e heb ik de 16e geslikt, en de pil van de 16e heb ik de 17e in de ochtend geslikt, en de pil van de 17e heb ik die avond geslikt.
Dus sinds gister loop ik weer bij.Maar ik heb dus zeker in mijn vruchtbare periode een aantal keer seks gehad..
ReagerenJohn (moderator)
19 februari 2015 om 00:21Dan is er niets aan de hand. Je had de pil vergeten in de tweede week van de strip. Dan ben je dus gewoon beschermd. Alleen had het geen zin om de 17de die pil dubbel te slikken. Dat had je op de 15de moeten doen. Maar in dit geval maakt het verder niet uit.
Reageren