Zoeken Vraag het forum

Hoe groot is de kans op zwangerschap?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik ben 20 jaar en slik vanaf m’n 15e de pil. Ik slik de pil vaak door. De afgelopen 3 maanden heb ik na de ong na de 1e maand een stopweek gehad en ben ongesteld geworden ik weet niet meer precies wanneer. Daarna heb ik de pil zeer onregelmatig geslikt af en toe zelfs een week niet. Ik heb ong 4 week geleden een morning after pil gebruikt. Ik ben nu weer een week gestopt met de pil en ben nog niet ongesteld. Wel heb ik 1 dag een klein beetje bruine afschijding gehad.
    Ik heb al 1x een zwangerschapstest gedaan maar die was negatief.
    Ik weet niet of het al te vroeg is aangezien ik niet meer precies weet wanneer ik de morning-afterpil heb geslikt.
    Hoe groot is de kans dat ik zwanger ben?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Als je de pil zo onregelmatig neemt, is die natuurlijk zo onbetrouwbaar als maar wat. Je kunt ze net zo goed helemaal niet nemen. Dan weet je in ieder waar je aan toe bent. De kans om zwanger te raken is natuurlijk redelijk groot op die manier tenzij je de MAP op tijd hebt genomen en daarna geen onbeschermde seks meer hebt gehad.

Het is heel goed mogelijk dat je cyclus in de war is geschopt door het onregelmatig gebruiken van de pil. Misschien moet je eens nadenken over een andere manier van contraceptie.

Reageren
Reageer op: Hoe groot is de kans op zwangerschap?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.