- xroxane13 mei 2014 om 09:01
[b]Hallo, ik heb een probleem. Ik ben Dinsdag avond (06-05-14) ongesteld geworden & Donderdag avond (08-05-14) ben ik met de pil begonnen. Sinds Zaterdag ochtend (10-05-14) ben ik niet meer ongesteld & ik heb gister (12-05-14) onveilig seks gehad met mijn vriend. Is er een kans dat de pil nog niet helemaal beschermend werkt en dat ik zwanger kan zijn? [/b]
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 mei 2014 om 10:14Is dat de eerste keer dat je de pil gebruikt, of had je gewoon je stopweek?
ReagerenAnoniem13 mei 2014 om 10:28Dit is de eerste keer.
ReagerenJohn (moderator)
13 mei 2014 om 10:36Als je met de pil NIET op de eerste dag van je menstruatie begint, als je ze de eerste keer gaat gebruiken, ben je de eerste 7 dagen niet beschermd. Dat staat ook in de bijsluiter!
Reageren
Ga dus naar de apotheek of drogist en haal de Morning After Pil. Doe dat wel zo snel mogelijk. In ieder geval vandaan nog! Je kunt gewoon met de pil doorgaan.Anoniem13 mei 2014 om 16:10Als zij nu de morning after pil neemt, is zij dan na die eerste 7 dagen wel beschermd of verandert dit proces door de morning after pil?
Alvast bedankt
ReagerenJohn (moderator)
13 mei 2014 om 16:25Ze is donderdag met de pil begonnen. Ze is dus tot en a.s. donderdag niet beschermd. De MAP heeft daar verder geen invloed op.
ReagerenAnoniem13 mei 2014 om 18:01Okee dankjewel. Ik lees in de bijsluiter van de MAP dat je na het gebruik van de MAP een voorbehoedsmiddel moet gebruiken, met daarachter tussen haakjes ‘condoom, spermadodend middel of een pessarium’. De anticonptiepil valt hier dus ook onder?
ReagerenAnoniem13 mei 2014 om 18:05Excuses, ik vergeet in bovenstaande reactie te vermelden dat er in de bijsluiter vermeld staat dat je een voorbehoedsmiddel moet gebruiken totdat de volgende menstruatieperiode begint. Mijn vraag is dus of de anti conceptiepil hier ook onder valt. Alvast bedankt
ReagerenAnoniem13 mei 2014 om 18:08Kunnen wij dan vanaf vrijdag zonder condoom veilige seks hebben of moeten wij daarmee wachten tot na de volgende menstruatie periode?
ReagerenJohn (moderator)
13 mei 2014 om 18:19Ik moet inderdaad heel even corrigeren.
Reageren
Na het nemen van de MAP is de pil pas weer na 7 dagen pilgebruik werkzaam.
Dus als ze vandaag de MAP neemt en wel gewoon doorgaat met de pil, is ze pas vanaf volgende week woensdag weer beschermd.