Home / Zwanger worden / Zwangerschaps bloed test
Wanneer kan de dokter bloed prikken er staat geschreven vanaf 6-9 dagen na ovulatie. Klopt dit ?
De dokter heeft twee typen bloedtests. De eenvoudigste kijkt alleen of er hCG aanwezig is, en kan niet vertellen hoeveel. De tweede test, een kwantitatieve bloedtest, kan laten zien hoeveel hCG er in je bloed zit. Deze test is vaak erg nauwkeurig, en kan al vroeg zeggen of je zwanger bent.
Urinetests kunnen 2 weken na de ovulatie een zwangerschap herkennen.
Bloedtests kunnen een zwangerschap vroeger vaststellen dan een urinetest. Een bloedtest kan 6 tot 8 dagen na de ovulatie vertellen of je zwanger bent. (ongeveer een week eerder dan de urinetest).
Weet eigenlijk niet of het een nauwkeurige bloed test is geweest. Wel zei de assistente dat ze hadden gekeken op minder als 1 en dat er niks in zat.
Als ze naar de hoeveelheid HCG hebben gekeken, ga ik er van uit dat ze dus de kwantitatieve test hebben gedaan. Deze is dus zeer nauwkeurig.
Ik vraag me af of hij niet te vroeg is genomen ... Maar de uitslag van bloed was 0,1 hcg ik moet pas de 26 ste ongesteld worden ... Maar plas me het ongeluk nu ... Snap er niks van ... Cyclus is denk ik geen 28 dagen maar +/- 30 Bloed is de 14 de geprikt.
Als je rond de 26ste pas ongesteld moet worden, was de eisprong rond de 12de. Dan heeft het totaal geen zin om de 14de bloed te testen.
Dat je meer moet plassen kan vele oorzaken hebben. En bij een zwangerschap treed dat dus pas op als je al een aantal maanden zwanger bent.
neem aan dat de dokter wel weet wanneer hij zo een test kan doen ?
hoe veel dagen voor ovulateie ben je dan vruchtbaar ? of is dat meer na het ovuleren ?
De dokter zou dat wel moeten weten ja, maart is wel afhankelijk van de info die hij of zij krijgt. Als je gisteren hebt laten prikken en je eisprong rond de 12de was, dan is er toch duidelijk iets mis gegaan.
De meest vruchtbare dagen zijn 1 - 2 dagen voor de eisprong
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!