- Anoniem16 februari 2014 om 09:01
Gister heb ik mijn vriend afgetrokken en hij was tegen mij aan het soten toen hij op me lag, ik had een joggingsbroek, onderbroek en maandverband aan (want ik was ongesteld). Maar hij kwam klaar en spoot op mijn broek. Kan het nu zo zijn dat het door mijn broek onderbroek is gegaan en ik nu zwanger ben?
23 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 februari 2014 om 09:39Nee zo raak je niet zwanger
ReagerenAnoniem16 februari 2014 om 10:32k en me vriend hebben op valentijnsdag nogal gezellig gehad, hij was met zijn eikel door mn schaamlippen aan het schuren.Hij is niet in me geweest.
Ik weet ook niet of er voorvocht bij was.
Ik slik de pil maar had die dag gelezen dat mijn andere medicijn de werking van de pil vermindert.
Daarom heb ik de volgende dag een Morning after pil genomen.
En ik slik de pil ook gewoon door.
Maar ik ben nogsteeds bang dat ik zwanger ben.mijn stress zit boven mijn hoofd.
ReagerenJohn (moderator)
16 februari 2014 om 11:51Welke andere medicijn zou dan de werking van de pil verminderen?
Je slikt de pil hebt een MAP genomen hij is niet klaargekomen. Wat denk je nou zelf?
Reageren
De kans dat je zo zwanger raakt is nihil.
Gebruik de volgend keer een condoom zo kun je die stress en eventueel een soa voorkomen.Anoniem16 februari 2014 om 12:58Anti-depressiva pillen
ReagerenJohn (moderator)
16 februari 2014 om 13:01Welke?
ReagerenAnoniem16 februari 2014 om 13:24Nortrillen 25mg
ReagerenJohn (moderator)
16 februari 2014 om 13:42Bij de nortrilen kan ik daar niets over terug vinden.
Reageren
Welke pil gebruik je?Anoniem16 februari 2014 om 13:46De pil van mij is Ethinylestradiol/Levonorgestrel.
0,03/0,15 mg.is het normaal dat ik de volgende dag dat ik de MAP heb ingenomen kots misselijk ben?
ReagerenAnoniem16 februari 2014 om 13:55En mag ik domperidon innemen?
ReagerenJohn (moderator)
16 februari 2014 om 14:00Misselijkheid, buikkrampen en bloedingen kunnen bijwerkingen zijn van de map.
Reageren
Ik zie bij beide middelen geen waarschuwing voor een verminderde werking voor orale anticonceptiva. De MAP was dus overbodig geweest.John (moderator)
16 februari 2014 om 14:03Je kunt een domperidon innemen tegen de misselijkheid.
ReagerenAnoniem16 februari 2014 om 14:03Ik heb het ook ingenomen voor de zekerheid, want ik ben een stresskipje.
ReagerenAnoniem16 februari 2014 om 14:06Ik krijg echt overgeef neigingen, heb ergens gelezen dat je echt ziek word als je zwanger bent geweest.
Reageren
is dat ook echt zo?John (moderator)
16 februari 2014 om 15:12Ga er maar rustig van uit dat het door de MAP komt.
Als je zwanger bent kun je inderdaad last hebben van misselijkheid. Maar niet na 2 dagen al. Maar van zwangerschap kan bij jou sowieso geen sprake zijn. Het innestelen van een bevruchte eicel duurt na conceptie (bevruchting) altijd nog een aantal dagen. 6-8 dagen. Pas bij innesteling kun je spreken van zwangerschap.In jou geval zou dat dus als volgt uitzien: 14-2 seks, ca 16-2 bevruchting en dan een rond de 18de of 19de de innesteling. Je kunt daar dus nog helemaal niets van merken.
Reageren