Zoeken Vraag het forum

Cyclus van 20 dagen :-( gr sofie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Wat is er toch maar allemaal aan de hand met mij?! Mijn regels zijn begonnen op vrijdag 10 januari, duurden 5 dagen dus tem dinsdag 14-1. Mijn temperatuur was 36-9 op zaterdag 18-1, was 36,7 op maandag 20-1, was 36,5 op dinsdag 21-1, en weer 36-7 op woensdag 22-1, donderdag 23-1 en vrijdag 24-1 … Dus je zou zeggen dat k mijn eisprong zou hebben op dinsdag 21-1 alhoewel dat wel heel snel zou zijn natuurlijk. Zou k een cyclus gaan krijgen van 25 dagen (14 dagen terug geteld van achteraan) wat wel weinig is voor mij want ik heb normaal 27 of 28 maar was mogelijk. Echter, nu vandaag zijn mijn regels begonnen :-/ … is op dag 20!!! Waarvan 5 dagen regels geduurd hebben en dan 14 dagen tussen … Gek toch?! Kan er iets mis zijn? Alvast bedankt! groetjes, sofie

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Een kortere cyclus kan natuurlijk een keer voor komen. Wat de eisprong betreft: je zou inderdaad aannemen dat de eisprong op dinsdag was. Dat zou kunnen. De eisprong vindt in de regel plaats tussen de 11de en de 16de dag van de cyclus.
    Er zijn twee opties:
    Ofwel je menstruatie is eerder begonnen of
    de bloeding die je nu hebt is een innestelingsbloeding. Dat zou mogelijk kunnen zijn als je tussen de 18de en de 22 ste onbeschermde seks zou hebben gehad. Hoe was de bloeding vandaag? Veel weinig, welke kleur?

Reageren
    Anoniem

Ik heb 1x seks gehad op zondag 19-1 s morgens. Dus in principe 2 dagen voor de lagere temperatuur. Maar kan dan al een eisprong geweest zijn? Is echt wel vroeg he. K heb normaal cyclus van 27, 28, 29 dagen?! Vandaag dus 1 dag verlies … is bruinig van kleur … half maandverbandje vol maar nu net bij het vegen (sorry voor de vele details) was het toch wel rood. Borsten doen ook al enkele dagen pijn langs zijkanten en wel wat steken in buik dus t trekt wel op mijn regels ma na 19 dagen :-/ …
    We proberen zwanger te geraken, daar niet van!
    Dus nu begin ik weer vandaag (waarschijnlijk) bij 1 te tellen voor volgende cyclus?! … Wel moeilijk om zo de tel bij te houden hoor …

Reageren
    John (moderator)

Als je een onregelmatige cyclus hebt is dat inderdaad heel moeilijk.
    Bij het tempen is de verhoging in de regel meteen na de eisprong, Sperma heeft 2-3 dagen nodig om bij de eicel te komen. Als dus je eisprong de 21 ste was kan dat. Maar zoals gezegd het kan ook een vervroegde menstruatie zijn. Dus even afwachten maar.

Reageren
    Anoniem

Tja, normaal altijd 27, 28,29 dagen … zeeeeeker nooit zo kort. Maar het voelt zo wel aan in de onderboek enzo, druk, wat krampen, … dus zullen regels wel zijn. Maar was best wel raar om ineens te zien 🙂 … is echt meestal 28 en dan al ns dag meer of minder maar dit is effectief maar 19 dagen en 20ste gestart. Ach ja, afwachten en anders opnieuw tellen en meten he 🙂
    bedankt
    ps: k lees nu nog eens je mail … je zegt ‘sperma heeft 2-3 dagen nodig om bij eicel te komen’ … ook 3? Leeft sperma zo lang? Ik dacht max 2. En hoeveel dagen na eisprong zou zo eventueel nestelingsbloed dan zijn? Toch vroeger als dit nu. Het is nu dag 20 en de eventuele eisprong was dag 12 dus wat lang, toch…

Reageren
    John (moderator)

Sperma leeft tot 72 uur in een gunstige omgeving. Vagina en baarmoeder worden gezien als een gunstige omgeving. Daarom is het ook het beste om ca. 2-3 dagen voor de eisprong seks te hebben. Sperma heeft immers 2-3 dagen nodig om de eileider te bereiken. Op het moment dat dat gebeurd, is het nodig dat de eicel is vrijgekomen. Een innestelingsbloeding kan tussen 5-8 dagen na de bevruchting plaats vinden.

Reageren
    Anoniem

Het zijn toch mijn regels geweest … toch bedankt! Ik ben dag 20 terug beginnen tellen met dag 1 want toen eerste bloeding. Vind nog altijd raar maar ja.
    Afwachten en we zullen wel zien 🙂
    bedankt

Reageren
Reageer op: Cyclus van 20 dagen :-( gr sofie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.