Zoeken Vraag het forum

Cyclus duurt al 9 weken + 1 dag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • miep

Ik ben begin juni gestopt met de pil. 16 Juni was de eerste dag van mijn menstruatie, inmiddels zijn we 9 weken en 1 dag verder en ben nog steeds niet gemenstrueerd. Zwangerschapstesten geven negatief aan.

Heb veel druk op de blaas, ook wanneer blaas leeg is
    Moet veel plassen
    (geen blaasontsteking, heb ik vaker gehad en weet hoe dit voelt)
    Hoofdpijn
    Onderrugpijn
    Rond cyclusdag 28, 7 dagen lang wat bruinverlies gehad
    Mijn ogen kunnen regelmatig niet tegen feller licht
    Ijzersmaak in mond
    Krampjes in liezen
    Krampjes in onderbuik
    Voel me laatste tijd redelijk vaak opgeblazen, alsof er continue lucht in mijn buik bijkomt
    Mijn buik voelt soms hard aan
    Kan moeilijker naar de wc
    Snel moe
    Etc.

Wie kan mij wat op weg helpen? Mijn huisarts vind dat ik af moet wachten tot mijn menstruatie doorbreekt of dat ik een postieve test heb, maar 9 weken duurt wel ontzettend lang en lijkt mij niet gezond 🙂

2 reacties
    Reageren
    miep

Ben btw eind oktober 2012 bevallen, halverwege januari begonnen met de pil

Reageren
    John (moderator)

De klachten kunnen komen door het ontpillen.
    Omdat de anticonceptiepil je cyclus heeft platgelegd zal deze weer op gang moeten komen als je stopt met de pil. Het duurt ongeveer een maand voordat alle hormonen van de pil uit je lichaam zijn. Het kan een paar maanden duren voordat je lichaam zijn eigen hormoonproductie weer op gang heeft en er weer een eisprong plaatsvindt. Menstruatie volgt normaal op een eisprong. Zolang de eigen cyclus nog niet helemaal goed loopt kan een menstruatie, ongesteldheid, langer op zich laten wachten. De eerste cyclus kan zo dus lang duren, makkelijk 8 weken en soms zelfs nog langer. Je kunt daardoor het gevoel krijgen dat je zwanger bent, maar dat hoeft dus helemaal niet. Het kan een half jaar tot een jaar (soms nog langer) duren voordat je weer een normale menstruatiecyclus hebt.

Reageren
Reageer op: Cyclus duurt al 9 weken + 1 dag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.