- Jaja881 augustus 2013 om 08:00
Al een tijdje proberen mijn vriend en ik een kindje te krijgen. Sinds een jaar ben ik gestopt met anticonceptie (implanon) en ik vind het lastig om het precieze begin van mijn cyclus te vinden. Mijn menstruatie begint altijd met enkele dagen lichtroze afscheiding (zodat ik ’s nachts niet eens een inlegkruisje nodig heb) daarna wordt het wat meer, en na een totaal van 8 dagen is het weer voorbij. Ik heb geprobeerd door middel van ovulatietesten mijn eisprong te localiseren, echter eveneens zonder succes. In eerste instantie van dag 10 t/m dag 17, en toen daar niets uit kwam ben ik een maand later gaan testen tussen dag 8 en dag 20. Ook hier geen positieve ovulatietest. Altijd netjes op dezelfde tijd van de dag getest overigens. Ik heb wel het idee dat mijn lichaam netjes elke 27/28 dagen hetzelfde riedeltje afgaat. Daarnaast heb ik elke cyclus last van lichtroze/bruine afscheiding precies een week voordat mijn menstruatie begint. Ik heb even geen idee meer waar ik het moet zoeken. help?
1 reactieReagerenElena2 augustus 2013 om 15:33Normaal gesproken is je eisprong ongeveer 14 dagen voor je menstruatie. Waarom je rond die tijd geen positieve ovulatietest hebt weet ik ook niet.
Misschien dat je door middel van temperaturen wat meer inzicht kunt krijgen in je cyclus. Het is de bedoeling dat je elke ochtend meteen zodra je wakker wordt je temperatuur opmeet en dat in een grafiekje zet. De eerste paar weken van je cyclus is je temperatuur als het goed is een paar tienden lager dan de laatste paar weken. Op het moment dat je temperatuur omhoog schiet is je eisprong geweest. Je temperatuur daalt weer zodra je menstruatie begint.
Tegen mij zei de huisarts dat je sowieso een goede eisprong hebt als je duidelijk die twee fasen (laag en hoog) in je temperatuur kunt zien.Volgens mij telt die lichtroze afscheiding trouwens nog niet mee als menstruatie.
Reageren