Zoeken Vraag het forum

Ik ben bang dat ik zwanger ben …

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Kans op zwangerschap?

Hallo allemaal!

Ik neem al jaren de pil en heb er nooit problemen mee gehad, tot enkele dagen geleden.

Omdat m’n laatste strip op was en ik eigenlijk niet sexueel actief was, ben ik ook niet direct naar de apotheker gehold voor een nieuw doosje strips.

Mijn laatste menstruatie begon op vrijdag 22 maart en eindige ongeveer op dinsdag 26 maart. Op zaterdagavond 31 maart heb ik onverwachts seks gehad met iemand. Op zondagmorgen ben ik dus snel naar de apotheker van wacht gereden om de noodpil te halen (ingenomen om 9.00u) Normaalgezien zou er dus geen probleem mogen zijn.

Diezelfde zondag ontdekte ik dat ik toch nog één strip had liggen, ik ben dan maar meteen beginnen slikken, ik neem de pil meestal rond 19.00u.

Zondag geen seks gehad, maar de nacht van maandag op dinsdag wel met diezelfde persoon. Ik heb vanaf zondag steeds de pil verder genomen op het gebruikelijke uur, nl. 19.00u.

Nu ben ik wel heel erg bang dat ik toch kans heb zwanger te zijn, aangezien mijn eisprong rond 5 april zou plaatsvinden en ik nog niet zo lang geleden seks heb gehad…

Help! Wie kan me antwoord bieden?

1 reactie
    Reageren
    Anoniem

Je hebt dus de MAP geslikt en na een stopweek weer doorgegaan met de pil? Dan zou je in principe gewoon beschermd moeten zijn.

Reageren
Reageer op: Ik ben bang dat ik zwanger ben …
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.