Iets mis?

Ik weet dat niemand echt een antwoord kan geven of alles oke is maar mijn vraag is kan het zijn dat je pas na een paar jaar zwanger wordt of is er altijd 'iets mis' als maar niet zwanger wordt. Zou het nog spontaan kunnen gebeuren? Komt dat vaker voor? Dat je zeg maar 'gewoon pecht'hebt gehad of is het in de meeste gevallen zo dat er iets niet goed is?

Reageren

Hai, ik neem aan dat je een jaar geleden gestopt bent met de pil? Sommige vrouwen zijn direct zwanger en anderen doen er inderdaad langer over, een jaar en soms nog langer...

Groetjes

Reageren

Al veel langer,2 jaar al bijna.

Reageren

Als jullie al twee jaar proberen zwanger te raken, zou ik toch maar eens naar de huisarts gaan. Heb je wel een regelmatige cyclus?

Groetjes

Reageren

Ja ik weet dat dat misschien het beste is alleen ik heb (sorry 'we') hopen altijd nog dat het spontaan gebeurt. We willen er niet zo'n 'ding' van maken en eigenlijk geen medisch ingrijpen en ons erbij neerleggen mocht het niet lukken. Maar ik vroeg me gewoon af of meer mensen er zo lang over doen.

Reageren

Trouwens mijn cyclus is altijd tussen 30-33 dagen.

Reageren

Als jullie nog jong zijn, kunnen jullie nog wel een tijd op de spontane manier blijven proberen. Ik zal in ieder geval duimen!

Succes!

Reageren

De huisarts kan bij jou een bloedonderzoekje doen en je man kan zijn zaad laten controleren. Hoeft helemaal geen big deal te zijn. Sterkte.

Reageren

Bedankt voor alle reacties! Ja dat weet ik wel hoor, dat het niet zo veel voorstelt. Dat klopt ook helemaal. Ik ben niet meer zo jong, namelijk 32. Om ons heen hoor ik wel eens dat het lang kan duren maar we zien het wel.

Reageren

Ik wens jullie in ieder geval veel succes, en houd ons op de hoogte!

Liefs

Reageren

Dat kan zeer zeker. Wij hebben een heel traject ondergaan met alle onderzoeken erbij, behandelingen gedaan en geen resultaat. Vlak voor we ivf wilden gaan doen raakte ik spontaan zwanger! Pas na bijna 5 jaar, maar toch. Nooit een aanwijsbare reden gevonden waarom het maar niet lukte. Succes!

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Iets mis?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe