- Anoniem12 april 2012 om 15:39
Al geruime tijd proberen mijn man en ik zwanger te worden maar het wil tot op heden niet lukken…We hebben altijd gezegd niet ‘de medische molen’in te willen maar we maken ons nu wel een beetje zorgen…Wanneer is iemand echt ‘serieus aan het proberen’? Wij gebruiken geen anticonceptie maar hebben gemeenschap wanneer wij dat willen, maar wel geregeld..Er spelen wat dingen op dit moment waardoor we allebei redelijk wat stress ervaren (door dingen van buitenaf), mijn vraag is eigenlijk of dit een mogelijke zwangerschap in de weg kan staan..De wens is echter wel groot en het is dan ook een flinke teleurstelling als ik weer eens ongesteld word..Ook mijn leeftijd speelt mee, ik ben nl al 33 jaar…
6 reactiesReagerenAnoniem18 april 2012 om 15:10Is er niemand die hier iets op kan zeggen, ik vraag me gewoon af of ‘echt serieus bezig met kids zijn’ betekent dat je altijd om de dag en in de vruchtbare periode gemeenschap hebt of zijn wij als je maar af en toe in je vruchtbare periode vrijt ook al ‘lang bezig’ en moet ik me zorgen maken? Omdat ze altijd zeggen na een jaar proberen onderzoek laten doen maar ik weet dus gewoon niet of wat wij doen ook echt proberen is..
ReagerenAnoniem18 april 2012 om 15:13En mijn vraag was ook nog of stress een eventuele zwangerschap kan belemmeren, kun je hierdoor misschien minder snel zwanger raken?
ReagerenMara18 april 2012 om 16:35Hallo Anoniem, hoe vaker je seks hebt, hoe groter de kans op een zwangerschap natuurlijk. Helemaal wanneer jullie het tijdens je vruchtbare periode doet. Helaas kunnen stressfactoren een zwangerschap beïnvloeden, maar natuurlijk zijn er heel veel andere oorzaken waardoor zwanger worden niet lukt. Ik weet niet hoe lang jullie al bezig zijn met proberen en zelf heb ik geen ervaring met dat het niet lukte, want ik was ineens zwanger (en nu dus moeder van een superdochter van 11 al weer) terwijl ik toen een hele drukke baan had, behoorlijk wat spanning door deadlines had en al helemaal niet bezig was met zwanger worden. Een vriendin van mij probeert al twee jaar zwanger te raken, zij is nu 38. Van haar weet ik dat ze nu IFV gaan proberen. Ik spreek haar niet vaak want zij woont in Australië, maar ik zal haar de volgende keer vragen hoe het gaat en dan zal ik weer hier posten. Ik hoop dat in de tussentijd andere forummers nog reacties geven. In ieder geval heel veel succes.
Reageren
Groetjes, MaraAnoniem19 april 2012 om 11:56Mara, bedankt voor je reactie..Weet je wat het is? Ik vrag me gewoon af of wij zeg maar ook verminderd vruchtbaar zijn omdat we al langer dan een jaar proberen of zijn we er niet genoeg mee bezig in die zin dat we niet genoeg gemeenschap hebben? We hebben zoiets van we zien wel maar nu ga ik toch nadenken of wij ook moeilijk zwanger worden of dat we niet genoeg gemeenschap hebbenn, begrijp je?
Reagerenjudith6 mei 2012 om 08:25je bent vruchtbaar in slechts kort deel van je cyclus, rondom de eisprong ,dit kun je zelf vrij simpel in kaart brengen zonder dokter te bezoeken middels je temperatuur dagelijks anaal op te nemen , je ziet dat je dan tijdens je cyclus een kleine wisseling hebt van je lichaamstemperatuur.
tijdens je eisprong zakt je temperatuur enkele tienden!! belangrijk is om iedere ochtend met zelfde thermometer je temp te bepalenOp de dagen ( vanaf 3 dagen ervoor ) rondom je eisprong kun je het beste zo vaak mogelijk gemeenschap hebben, gemiddeld ligt je eisprong tussen de 9 en 17 e dag van je cyclus
Reageren
mocht dit na 6 maanden niet lukken zou ik verder onderzoek laten doen hetgeen echt niet meteen voor jullie heel belastend hoeft te zijn, eerder verhelderend.judith6 mei 2012 om 08:32wat stress betreft kan dit inderdaad belemmerend werken ( ook tav HET HEBBEN VAN sex) ,, maar goed daar zou ik me nu niet te zeer mee bezig houden ( JE DOET ER NIET VEEL AAN ) , focus je op gemeenschap rondom je eisprong en als dat niet lukken wil zijn er nog tal van andere opties naast ivf hetgeen allerlaaste optie is. het kan aan zoveel factoren beiderzijds liggen!
Reageren