- Anoniem9 januari 2015 om 10:43
We proberen een kindje te krijgen maar dat is na twee jaar nog niet gelukt. We willen eigenlijk de natuur zijn gang laten gaan. Ik heb iedere maand een eisprong want ik doe ovulatietesten en ben erg regelmatig ongesteld. Kan het nog aan iets anders liggen?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
9 januari 2015 om 16:13Het zou aan de kwaliteit van het sperma kunnen liggen of aan jullie timing misschien.
Reageren
Hoe doen jullie dat nu, met seks en eisprong?Anoniem9 januari 2015 om 19:07Bedankt voor uw reactie.Ik weer wanneer mijn eisprong is dus rond die dagen gemeenschap. ovulatietesten zijn knalpaars dus kan er vanuit gaan dat ik eisprong heb toch? En zijn er nog meer oorzaken te noemen?
ReagerenJohn (moderator)
9 januari 2015 om 21:01De beste dagen om gemeenschap te hebben liggen dus 1-2 dagen voor de eisprong.
De ovulatietesten werken op het LH hormoon. Dat is verantwoordelijk voor het vrijkomen van een eitje. Een verhoging van het LH hormoon zichtbaar op de ovulatietest (LH piek), betekend echter niet per definitie dat er ook daadwerkelijk een eisprong plaats vindt.
De zogenaamde ovulatietesten die je in de apotheek of drogist koopt, testen niet de ovulatie, maar de LH piek. Deze gaat aan de eisprong vooraf. Zonder LH piek is er geen ovulatie, maar een LH piek wil niet altijd zeggen dat er een goede eisprong volgt. Er zijn ook testen die controleren of er een goede eisprong heeft plaats gevonden.Aangezien jullie al 2 jaar bezig zijn zonder resultaat, zou ik jullie willen adviseren om een afspraak te maken bij de gynaecoloog en een vruchtbaarheidsonderzoek te laten doen bij jullie beiden.
Reageren