Zoeken Vraag het forum

Zwanger worden

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

We proberen een kindje te krijgen maar dat is na twee jaar nog niet gelukt. We willen eigenlijk de natuur zijn gang laten gaan. Ik heb iedere maand een eisprong want ik doe ovulatietesten en ben erg regelmatig ongesteld. Kan het nog aan iets anders liggen?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou aan de kwaliteit van het sperma kunnen liggen of aan jullie timing misschien.
    Hoe doen jullie dat nu, met seks en eisprong?

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor uw reactie.Ik weer wanneer mijn eisprong is dus rond die dagen gemeenschap. ovulatietesten zijn knalpaars dus kan er vanuit gaan dat ik eisprong heb toch? En zijn er nog meer oorzaken te noemen?

Reageren
    John (moderator)

De beste dagen om gemeenschap te hebben liggen dus 1-2 dagen voor de eisprong.

De ovulatietesten werken op het LH hormoon. Dat is verantwoordelijk voor het vrijkomen van een eitje. Een verhoging van het LH hormoon zichtbaar op de ovulatietest (LH piek), betekend echter niet per definitie dat er ook daadwerkelijk een eisprong plaats vindt.
    De zogenaamde ovulatietesten die je in de apotheek of drogist koopt, testen niet de ovulatie, maar de LH piek. Deze gaat aan de eisprong vooraf. Zonder LH piek is er geen ovulatie, maar een LH piek wil niet altijd zeggen dat er een goede eisprong volgt. Er zijn ook testen die controleren of er een goede eisprong heeft plaats gevonden.

Aangezien jullie al 2 jaar bezig zijn zonder resultaat, zou ik jullie willen adviseren om een afspraak te maken bij de gynaecoloog en een vruchtbaarheidsonderzoek te laten doen bij jullie beiden.

Reageren
Reageer op: Zwanger worden
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.