- Anoniem10 november 2013 om 10:54
Hallo allemaal!
Ik ben 22 jaar. Sinds juni gestopt met de pil. Toen ongesteld geweest en eind augustus ook weer ongesteld. Daarna rond eind september/begin oktober een beetje bruine afscheiding (mijn moeder zegt dat dat ook geld als ongesteldheid, zij werkt als doktersassistente bij een huisarts). Nu heb ik altijd al een onregelmatige cyclus gehad, ik had gehoopt dat mijn cyclus regelmatiger zou worden na het stoppen van de pil maar helaas! Nu heb ik seks gehad met mijn man en ging hij zeg maar ‘voor het zingen de kerk uit’. We wilden over een paar maanden al gaan beginnen met een kindje krijgen dus het is hartstikke welkom. Maar nu de vraag; wanneer kan ik nu gaan testen of ik wel of niet zwanger ben, aangezien ik geen ‘normale’ cyclus heb?
Jullie zouden me ontzettend helpen met een antwoord! 🙂
1 reactieReagerenTandor110 november 2013 om 18:41Als ik daar een duidelijk antwoord op kon geven, zou ik menig koppel blij kunnen maken. Maar helaas…
Met een onregelmatige menstruatie is dat heel moeilijk.
Hoelang duren je cycli?
Voel je zelf de eisprong?Normaal gesproken vindt de eisprong ongeveer 14 dagen voor de eerste dag van de menstruatie plaats.
Reageren
In principe zou je dus kunnen testen 2,5 week nadat je onbeschermde seks hebt gehad. Maar nogmaals dat is dan dus afhankelijk van de lengte van je menstruatiecyclus. Het blijft een kwestie van uitproberen bij een onregelmatige cyclus.