Zoeken Vraag het forum

Zwanger worden

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Zonnetjeinhuis94

Ik heb een vraag. Ik heb onlangs seks gehad. En ik eet verder gewoon gezond etc. Maar kom wel aan, en nu ben ik dus bang dat ik zwanger ben. Zou er natuurlijk geen probleem mee hebben. Alleen ik heb nu dus een vraag.

Ik ben in September 2016 gestopt met de prikpil. En sindsdien nog niet ongesteld geworden. En mijn dokter heeft aangegeven pas weer met de pil eventueel te beginnen wanneer alles weer normaal verloopt. En ik weer normaal ongesteld kan worden.

Alleen nu heb ik een vriend, en natuurlijk vrijen wij met elkaar. En dit gebeurd met regelmaat zonder condoom. (Gewoon behoeftes). Alleen aangezien ik niet ongesteld word heb ik ook geen idee hoe ik dan moet tellen, of na hoeveel dagen na de seks ik bijvoorbeeld een test kan doen. Gewoon om dingen zeker te weten.

Alvast bedankt. Als mijn vraag niet helemaal duidelijk is hoor ik dat ook graag.

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Testen kan in principe 2 – 2,5 week na de onbeschermde seks.

Maar als jij vanaf september tot nu nog niet ongesteld bent geweest, is het toch raadzaam om bij de huisarts een verwijzing te vragen voor de gynaecoloog. Er zal dan toch gekeken moeten worden waarom je menstruatie nog steeds uitblijft. Je zou een cyste op een eierstok kunnen hebben waardoor je geen eisprong krijgt.

Reageren
    Zonnetjeinhuis94

bedankt voor je antwoord. Het is vrij normaal dat je nu nog niet ongesteld bent geworden. Het duurt vaak 12 tot 18 maanden voordat je volledig weer op het normale niveau zit. Ik heb 5 jaar lang de prikpil gehad. En alles moet weer herstellen.

Bij mijn zusje heeft het 1,5 jaar geduurd voordat ze weer normaal ongesteld was. Ben ook bij mijn huisarts geweest. En die geeft zelfs aan dat het soms wel langer dan 2 jaar duurt voordat je weer normaal elke maand ongesteld word.

Reageren
    John (moderator)

En die geeft zelfs aan dat het soms wel langer dan 2 jaar duurt voordat je weer normaal elke maand ongesteld word.   ja dat kan kloppen, maar dan heb je het over onregelmatige menstruaties. Maar 7 maanden helemaal niet menstrueren in toch een ander verhaal.

Reageren
    Zonnetjeinhuis

Tandor het is vrij normaal. Ik heb het intensief gebruikt. En 50% van de gebruikers menstrueren na een jaar helemaal niet meer. Ik heb in mijn eerste jaar wat gemenstrueerd. En in mijn tweede jaar nooit meer.

Ik loop gewoon bij mijn dokter, en mijn dokter vind het onzin om mij een verwijzing te geven naar de gynaecoloog. Omdat het vrij normaal is dag het 10-18 maanden duurt, voordat je weer begint te menstrueren. En bij sommige mensen duurt het langer, dan bij andere mensen.

‘Het eerste jaar kun je ook last krijgen van onregelmatig bloedverlies. Meestal stopt dit pas na een jaar, want dan stopt de menstruatie helemaal. ‘

maar ik heb mijn prikpil altijd jaren lang door gezet zonder even een week menstruatie. U maakt mij best wel bang met u opmerkingen over de gynaecoloog. En ik ga toch gewoon het advies van mijn dokter op volgen. Toch bedankt voor u reactie.

Reageren
    Zonnetjeinhuis94

Wie stopt met de prikpil om zwanger te worden, moet er rekening mee houden dat het wel tot 1 jaar kan duren voordat de menstruatie weer regelmatig word. Dit is vrij lang, en zeker langer dan bij een gewone anticonceptiepil. Er kan daarom beter tijdig mee gestopt worden bij een kinderwens en tijdelijk een ander voorbehoedsmiddel worden gebruikt.

Heb ik direct mijn antwoord gevonden. En hoef ik mij toch niet zo’n zorgen te maken. Dit is online op de site ; mens en gezondheid. Hier word aangegeven dat het weltot 1 jaar kan duren voordat de menstruatie weer regelmatig word.

En is het ook zeer onwaarschijnlijk dat in zwanger kan worden. Maar ik dacht misschien hebben mensen andere ervaringen meegemaakt.

Reageren
    John (moderator)

Het was niet de bedoeling om je bang te maken hoor.

Reageren
    Catootje

Hormonale anticonceptie kan je hormonen door de war schoppen, zo bevordert het oestrogeendominantie, een situatie waarbij het oestrogeen te hoog is ten opzichte van het progesteron. Met de prikpil ligt het geloof ik weer ietsje anders. Ook zorgt het voor een verhoogde uitscheiding van allerlei vitaminen en mineralen, o.a. zink en vitamine B. Als je cyclus niet meer vanzelf op gang komt zou je het een handje kunnen helpen, liefst met natuurlijke middelen.

Reageren
Reageer op: Zwanger worden
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.