- fleur7 november 2010 om 17:08
Hallo
ik ben een meisje van 14 jaar word 26 november 15. ik heb gister voor het eerst seks gehad met mijn vriend, de eerste keer toen hij klaar kwam had hij geen condoom om en ik ben ook niet aan de pil. maar hij kwam niet echt in omdat de tweede keer dit keer wel met comdoom deed het wel pijn, hij is dus ook niet in me klaar gekomen maar wel bij me en heeft ook wel een stukje in me gezeten. ik moet ook ongeveer over een week ongesteld worden maar ik ben heel bang dat ik zwanger ben want ze zeggen dat voorvocht al genoeg kan zijn. weten jullie mischien of ik zwanger kan zijn en zoja of ik een grote kans heb dat ik zwanger ben?
alvast bedankt, gr fleur
2 reactiesReagerenMama7 november 2010 om 17:43Hallo FLeur,
Als je zegt over een week je menstruatie te hebben, dan ga ik er vanuit dat je niet zwanger kunt raken.
[b]De menstruatiecyclus begint op de eerste dag van de menstruatie en eindigt op de dag voor de volgende menstruatie. Een gemiddelde menstruatiecyclus duurt 28 dagen.
De eisprong, ook wel ovulatie genoemd, vindt ongeveer 14 dagen voordat je weer moet menstrueren plaats. Tijdens de eisprong komt een rijpe eicel vrij. Zodra de eicel is vrijgekomen, is de eicel vruchtbaar en kan de eicel worden bevrucht. De eicel blijft na de eisprong tot 12 uur in leven.
Je bent het meest vruchtbaar in de periode van twee tot drie dagen rond de eisprong. Maar de geslachtsgemeenschap zou vanaf vijf dagen voor de eisprong kunnen plaatsvinden om een bevruchting als gevolg te hebben. Aangezien de eicel na de eisprong nog maar tot 12 uur in in leven kan blijven, is het na de eisprong lastiger om zwanger te worden omdat je niet precies weet wanneer de eisprong plaatsvindt en je dus te laat kan zijn.[/b]
Inderdaad zou je al wel zwanger kunnen raken van voorvocht. Ik raad je aan om zsm met de pil te beginnen nu je sexueel actief bent. Om het helemaal zeker te hebben en om geen geslachtsziekte te krijgen raad ik je aan het zgn double dutch te doen, dus en pil gebruik en condoom.
Succes.
Groetjes, Judih
ReagerenAnoniem7 november 2010 om 23:26Dank je Mama.
Reageren