Home / Zwanger worden / Double dutch
Hoe groot is de kans op zwangerschap bij double dutch? (pil + condoom)
Ligt er aan of je de pil op een vast tijdstip slikt. Of je misschien moet overgeven of diarree hebt Als je er net mee bent begonnen is ie nog niet direct veilig als je na je menstruatie was gestart enz. Een condoom kan soms scheuren of in je blijven zitten. Maakt ook nog uit of de jongen in kwestie is klaargekomen in je.
welnu, mijn vriendin claimt dat ze zwanger is geweest. Met de lezing dat het condoom gescheurd was en diarree had. Toen ik bij haar was en vroeg voor een test zei ze dat ze die weg had gegooid. Ook een nieuwe test weigerde ze. Binnen een uur kreeg ik een berichtje dat ze een miskraam heeft gehad door haar zoveel stress te bezorgen.
Teveel GTST?
Dat zegt mijn gevoel ook. Vooral omdat we de avond toen ze het zei ruzie hadden. Maar zij blijft zo overtuigend volhouden dat ik soms denk dat ik zelf gek ben.
jij bent niet gek hoor.....het is een dramaqueen
Waarom wil iemand zo'n ongeloofwaardig verhaal in stand houden? Het heeft me heel lang aan het twijfelen gebracht, maar mijn onderbuik gevoel zegt dat er iets niet in de haak is. Voel me erg "genaaid" zeg maar. Nu nog blijft ze volhouden dat het echt waar is.
Waarschijnlijk wraak nemen voor de ruzie of iets dergelijks... Heel snel vergeten die dramaqueen
De ene keer had ze meteen de huisarts gebeld toen ze wist dat ze zwanger was. De andere keer hoeft ze niet de huisarts te bellen als ze zwanger is. Allemaal van die vreemde verhalen. Ook is ze altijd begin van de maand ongesteld zegt ze. Maar dat klopt niet wanneer je de pil slikt. Dat is dan 1x in de 4 weken. Terwijl ik weet dat ze de week ervoor nog ongesteld was. Frustrerend. Ik herken ook veel borderline achtige trekken bij haar.
Ik heb mijn laatste poging gedaan. Gevraagd om samen naar haar huisarts te gaan, want die had ze gebeld toen ze een miskraam heeft gehad. Maar dat wil ze absoluut niet, ik moet haar maar geloven.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!