Kan ik zwanger zijn?

Hoi, wij zijn sinds mei bezig om zwanger te worden, toen na 13 jaar met de pil gestopt. Heb na het stoppen met de pil 4x regelmatige cyclus gehad +/-30dgn, waarvan de op een na laatste keer mijn cyclus 42 dagen was. Met ovulatietesten deze maan gezien dat ik op dag 22-23 lh-piek had. Normaal heb ik de dagen voor nod (4-5dgn) voordat de menstruatie duidelijk doorzet lichte bloedingsspotting of roze afscheiding. Nu voor het eerst nog helemaal geen roze afscheiding of bloed te betekenen. Wel al zeker 7dagen extreem veel witte afscheiding, ik heb dit nog nooit eerder gehad zonder beetje bloeding erin te zien. Ook voel ik al bijna een week gek gevoel in mijn onderbuik, niet echt krampen maar soms wat zeurend gevoel? Ik zit nu zo ongeveer 13-14 na lh-piek. Zou ik zwanger kunnen zijn? Ik durf niet goed te testen, ben bang dat deze negatief is. Maar voordat ik ivm weer lange cyclus, na de huisarts ga, zal ik wel eerst moeten testen natuurlijk? Of denkt u dat ik dit nog even kort afwachten, zijn echter pas 7-8mnd gestopt met de pil? Komen cyclussen van +/-30-35 vaker voor en is dit erg?

Reageren

Niemand kan je zo zeggen of je zwanger zou kunnen zijn. Daar zul je dan toch een test voor moeten doen.

Reageren

Ik heb vanmorgen getest 13-14dgn na lh-piek, helaas negatief. Zal het over 4dgn-1week nog eens proberen en anders ga ik na de dokter. Zijn er mensen die als nog na negatieve test positief getest hebben? (na de dag dat je eigenlijk ongesteld zou moeten worden)

Reageren

1 dag na de NOD kan best te snel zijn om te testen. Dan is het mogelijk dat het HCG net niet hoog genoeg is voor een DHZ test

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Kan ik zwanger zijn?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe