3x Mislukte borsten na 3 borstvergrotende operaties elke x hetzelf

Hallo iedereen!

Ik ben een 23 jarige meid uit Zuid Holland, heb een eetprobleem gehad, waardoor ik uiteindelijk 20 kg af was gevallen. Ben toen van een 80C naar 70A gegaan had dus eigenlijk alleen maar lege borsten over.
    Ik besloot voor een borstvergrotende operatie te gaan ook in een ziekenhuis in Zuid Holland. Wilde ook prese in een ziekenhuis voelde voor mijn gevoel goed.
    Het eerste consult ging dan ook goed, ik had er een goed gevoel bij, mijn ouders waren er allebij bij en alles werd besproken.
    In augustus 2012 was het dan zo ver! Ik had aangegeven 375cc te willen maar tijdens de operatie besloot de pc 350cc te plaatsen. Eigenlijk voor ik in slaap viel hoorde ikhem al tegen de verpleegkundige 350 zeggen.
    Maargoed, na de eerste operatie ontstond er al snel een dubbele plooi en uiteindelijk ook wat kapselvorming. Ik heb een second opinion laten doen en deze zei dat het kapsel wel meeviel maar de protheses te hoog zaten en daardoor de plooien kwamen. En dat als ik grotere protheses zou hebben mijn onderkant en bovenkant gevuld zou zijn.
    Mijn PC zei dat het echt allemaal kwam door de kapselvorming.
    Goed, verzekering goedkeuring gegeven, operatie gehad met zelfde protheses. ( april 2013 ) Na deze operatie ontstonden gewoon dezelfde plooien weer..
    Ik terug naar het ziekenhuis en uiteindelijk een plooicorrectie gehad heeft hij stukken huid weggesneden tijdens poliklinische operatie. ( september 2013 )
    Goed, nu wat later zijn ze er weer, en het word alleen maar erger en erger en ik weet het gewoon niet meer.. Ik wilde zo graag mooie borsten maar volgens mij erkend mijn pc zijn fout niet.
    Ik gaf eerder al aan dat wellicht grotere protheses de oplossing zouden zijn en hij gaf mij aan dat ik dan 1000,- zou moeten betalen. operatie heeft mij 3800 euro gekost, herstel 350 eigen risico en dan 11 weken niet kunnen werken, benzinekosten en tolkosten. Ik ging maar op zijn advies in en hield dezelfde protheses. Het heeft mij genoeg gekost en ik betaal mijn borstvergroting af want ik heb dit geld geleend. Ik zit er dus helemaal doorheen en ben erg ongelukkig.. Ik heb over een week een consult bij een andere PC in het ziekenhuis want mijn eigen arts is er niet. Ik heb een garantiebewijs van de protheses die ik draag Eurosilicone. Ik maak hieruit op dat als een PC aangeeft dat ik andere protheses nodig heb als deze niet juist zijn dat ze dan onder garantie vallen.
    Weet er iemand wat mijn rechten zijn en wat ik kan doen.. Het schiet al op en ben me zo aan het voorbereiden.. De term die ze wel geven voor wat ik heb is genaamd double bubble ook al heeft mijn PC altijd ontkend dat ik dat heb.. Het is lelijk.. De ene hangt naar buiten met een plooi in het midden en een kwab aan de onderkant en aan de andere kant precies hetzelfde..

Reageren

Heel vervelend voor je.
    Het is inderdaad zo dat PC tijdens de operatie kan bepalen dat er een ander volume geplaatst moet worden als een eerder afgesproken volume niet kan. Dat is ter beoordeling van de PC. Of het implantaat goed is aangebracht en of de operatie goed is uitgevoerd is moeilijk te zeggen.

Bij punt 4 van de garantieverklaring staat dat vervanging mogelijk is door een implantaat van een een ander model, maat of stijl. Maar niet wie de kosten draagt in tegenstelling tot andere artikelen van de verklaring. Ik zou daarover meer eerst contact opnemen met de fabrikant.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: 3x Mislukte borsten na 3 borstvergrotende operaties elke x hetzelf

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe