- Yasmine5 september 2016 om 10:11
Hoi Allemaal,
Sinds een aantal jaar slaap ik slecht. Als ik naar bed ga, slaap ik binnen 10 minuten. Maar als ik ’s nachts wakker word, wat elke nacht is, dan kom ik heel slecht in slaap. Het gevolg ervan is dat ik overdag te weinig energie heb. Ik heb moeite met wakker blijven in het ov en ook in de les.
Ik ben afgelopen tijd vaak naar de dokter geweest. (ook verschillende i.v.m verhuizingen) Een keer bleek dat mijn ijzergehalte erg laag was, dat is inmiddels op orde. Deze laat ik nu elk half jaar even controleren. Ook is er een keer uitgekomen dat ik Pfeiffer heb gehad. Maar volgens de huisarts moet ik er geen last meer van hebben, want ik toon geen andere symptomen.
Echter denk ik dat het probleem echt bij het slapen zelf ligt. Het voelt soms alsof ik te veel energie heb om te slapen, maar te weinig om de dag door te komen. Ik ben ook weer gaan sporten, maar daarvan moet ik een paar dagen bij komen en slaap ik alsnog niet.
Er is ook vaak genoeg gezegd dat ik ’s nachts niet moet malen en niet moet stressen. Ik ben niet gestrest en ik maal niet. Ik raak wel gefrustreerd dat ik dat altijd te horen krijg. Maar ik ben nog nooit door gestuurd voor nader onderzoek.
Ik ben nu door gestuurd naar een psychotherapeut. Ik sta daar wel voor open, maar ik ben er geen fan van, aangezien ik niet lig te malen en dingen opzij kan zetten. Ik ga slapen met een leeg hoofd.
Ook nog ben ik een migraine-patient, als ik een week lang zeer slechte nachten heb gehad. Dan is de kans op een aanval groter.
Ik ben er gewoon klaar mee en wil weer lekker kunnen slapen, want als ik echt moe ben. Kom ik er niet meer overheen en lijk ik net stomdronken… wat niet zo is.
Als iemand mij tips kan geven, van wat ik kan doen, of hetzelfde heeft. Laat het even weten. Dat waardeer ik zeer.
Dank jullie wel.
Yasmine.