Zoeken Vraag het forum

Slapeloosheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem1234

Beste allemaal,

Sinds een aantal maanden heb ik last van slapeloosheid, ik val steeds slecht in slaap tot bijna hyperventileren(hartkloppingen, hartbons, kortademig) in bed door irritatie van het niet in slaap kunnen vallen. Dit gaat ten koste van mijn humeur, dagelijkse activiteiten etc. Hierdoor loop ik de laatste tijd echt op mijn tenen om alles bij te kunnen houden in het dagelijkse leven, van verplichtingen op werk/school tot op het sociale vlak.

Na wat rondspeuren op het internet ben ik erachter gekomen dat er genoeg mensen hieraan lijden, met verschillende oorzaken en gevolgen. Wat ook duidelijk naar voren komt op het internet is dat je slapeloosheid moet aanpakken bij de oorzaak, wat in mijn geval (denk ik) stress moet zijn. Helaas ervaar ik mijn dagelijkse leven niet als stressvol, hierbij bedoel ik mijn dagelijkse leven voor mijn slapeloosheid, en weet ik bij god niet wat de oorzaak kan zijn.

Het doel van dit topic is als eerste om de situatie beetje van mij af te schrijven maar ook om raad en tips te vragen. Vooral tips hoe om te gaan in bed met slapeloosheid. Moet ik 4uur lang blijven woelen? Moet ik uit bed gaan en wat gaan lezen? Wat is het beste?

Voor de rest ben ik al door de mangel gehaald door de huisarts en ziekenhuis voor mogelijke lichamelijke problemen zoals hartproblemen, schildklieractiviteit etc. Hier kwam nooit echt iets ernstigs naar voren wat mogelijk een oorzaak kon zijn. Waarbij als laatste de huisarts bètablokkers wou voorschrijven net als slaappillen. Dit heb ik afgewezen aangezien ik dit niet de oplossing vind.

Ik hoor graag jullie ervaringen alsmede jullie mogelijke oplossingen, tips en adviezen.

1 reactie
    Reageren
    Pebbels

Probeer toch om op een vast tijdstip naar bed te gaan. Mij helpt warme melk drinken en ik kijk ‘s-avonds geen televisie maar pak een boek, dan van ik vanzelf in slaap.

Reageren
Reageer op: Slapeloosheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.