- Anoniem15 januari 2015 om 22:17
Al eerder ben ik hier geweest met mijn probleem,dat ik niet kan slapen en dan ook echt niet.Of ik nu om tien uur naar bed ga of om een uur,het lukt gewoon niet.Eerst heb ik geprobeerd met melatonine 5mg. daarna met valdispert en andere produkten van drogist en/of apotheek,het hielp niets.Van mijn huisarts kreeg ik stilnoct en temazepam maar ook dit doet niets.Van een kruidenwinkel allerlei slaapmiddelen gekocht,maar dit doet ook niets. Ik lig de gehele nacht wakker,probeer zelfs bepaalde yoga-oefeningen te doen,maar ik blijf wakker.Het gekke is,dat ik overdag niet erg moe ben,maar wel bang ben dat ik binnenkort ga doordraaien.Hoe lang kan een normaal mens zonder slaap???Ik hoor vaak van iemand dat,als ze een of twee nachten niet geslapen hebben,ze op zijn en niet normaal meer kunnen functioneren.Ik ben een ex-psychiatrisch iemand en weet niet meer wat ik moet doen.Kan iemand mij a.u.b. helpen?? Heeft iemand misschien hele goede tips?? Graag,heel graag!! Dankjewel.
6 reactiesReagerenAnoniem15 januari 2015 om 23:11Help!!
ReagerenJohn (moderator)
15 januari 2015 om 23:38Als je een echte slaapstoornis hebt, gaan Stilnoct en Temazepam en Melatonine ook niet helpen.
Gebruik je nog andere medicijnen?
Reageren
Wat is of was je psychiatrische aandoening?Anoniem16 januari 2015 om 08:44Alleen medicatie voor de schildklier en hoge bloeddruk.Verder ben ik lang manisch-depressief geweest maar daar heb ik weinig of geen last meer van.
ReagerenJohn (moderator)
16 januari 2015 om 11:14De schildklier en de hoge bloeddruk zouden de slaapproblemen niet moeten veroorzaken.
Heb je veel stress of spanningen?Je zou de huisarts om een ander sterker slaapmiddel kunnen vragen. Midazolam of Flurazepam
ReagerenAnoniem16 januari 2015 om 11:21Oke,ga ik dan maar doen.Dankjewel Tandor.
Reagerenaloha1721 augustus 2015 om 22:12he he, ik ben dus niet de enigste die echt niet meer of nauwelijks kan slapen.
Reageren
ik wordt hier echt gek van en het put mij totaal uit
het enigste wat bij mij soms werkt is zopiclon, maar daar knap ik ook miet van op.
het maskeert alleen het echte probleem.
dan heb ik van die nachten dat ik het aan mijn hoofd al kan voelen dat slapen onmogelijk is.
ik weet echt niet meer wat ik hier mee moet.