Zoeken Vraag het forum

slapeloosheid

Peter (huisarts)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

    Al zo,n anderhalf jaar slaap ik weinig of niet meer en ben vaak doodmoe,kan me niet of nauwelijks concentreren en heb vaak het gevoel dat ik in een onwerkelijke wereld leef. Verschillende testen gehad in een slaapcentrum,verschillende medicatie en niets hielp.Momenteel gebruik ik mirtazepine omdat ik de gehele dag van me afsnauw wat ik niet wil maar gewoon gebeurt en behoorlijk down ben.Ik ben nu ook doorgestuurd naar mensendieck therapie om ontspanning-oefeningen te leren maar ik kan hier bijna niet in meegaan d.w.z.ik kan me wel ontspannen maar ik voel hier niets bij en dwaal geregeld af.Mijn therapeut denkt nu,dat deze toestand het resultaat kan zijn van het afbouwen van alle anti depressiva in korte tijd,zo ongeveer in twee a drie maanden.Ik heb bijna m,n hele leven a.d. gebruikt en ben er nu ongeveer twee jaar vanaf, vandaar.Ik heb geen behoefte om dit aan de psychiater te vragen en hoop,dat iemand hier iets weet,of dat kan bevestigen.Mijn therapeut zou dan weten,hoe en wat verder.

    7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

    [quote]dat deze toestand het resultaat kan zijn van het afbouwen van alle anti depressiva in korte tijd,zo ongeveer in twee a drie maanden.[/quote] Dat zou in principe heel goed kunnen….welke AD’s had je?

    Reageren
    Anoniem

    depakine lexapro zo ongeveer vier jaar en daarvoor lange tijd lithium.

    Reageren
    John (moderator)

    Als je die te snel hebt afgebouwd zou dat inderdaad de oorzaak kunnen zijn.

    Reageren
    Anoniem

    Hallo Tandor,dank voor je snelle antwoorden.Zou jij toevallig een oplossing weten,wat ik in godsnaam nog kan doen om toch nog eens te slapen? Slaappillen hebben bij mij geen baat en van de mirtazepine word ik niet eens moe of lui,zoals ze hoopten.

    Reageren
    John (moderator)

    Dat is een moeilijke vraag..
    Je zou kunnen vragen of je Promethazine zou mogen proberen. Dat is geen AD en geen benzodiazepine en werkt niet verslavend. Soms wordt dat ook wel eens gecombineerd met slaapmiddel, midazolam.

    Reageren
    Anoniem

    Hallo Tandor.Ik vraag volgende week m,n huisarts om deze medicatie eens te proberen.Bedankt voor de goede tip en een fijn weekend.

    Reageren
    John (moderator)

    Graag gedaan. Ook voor jou een fijn weekend.

    Reageren
Reageer op: slapeloosheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB



Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

 

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

5 min leestijd

Wanneer is slecht slapen een slaapstoornis?

3 min leestijd

Slaapverlamming: een zeer akelig fenomeen

Slapeloosheid: Als slapen maar niet lukken wilt
6 min leestijd

Slapeloosheid: Als slapen maar niet lukken wilt

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB



Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.