- Anoniem23 januari 2016 om 09:57
Sinds 1 januari drink ik niet meer, eet ik gezond en sport ik veel. Daarvoor ook wel alleen toen dronk ik wel veel.
In de eerste twee weken voelde ik mij lekker fit. Veel gewerkt en gestudeerd. Nu sinds een week ben ik echt hondsmoe.
Ik word laat wakker met rode ogen en ben de hele dag slap. Mijn bloed is perfect in orde.
Ondanks dat ik veel stress heb gehad afgelopen jaren lijkt het mij ook geen burn out, ik heb namelijk juist heel veel zin om lekker te werken en te studeren. Ben er dus alleen te moe voor ofzo.. Iemand tips?4 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 januari 2016 om 11:43Als je vaak en veel dronk, kan het zijn dat je lichaam toch even nodig heeft om aan te passen…Neem op tijd rust en overdrijf het sporten niet.
ReagerenAnoniem23 januari 2016 om 13:15Ja dat klinkt opzich redelijk! Alleen ik las overal dat ontwenning maar een week of wat zou duren. En leeftijdsgenoten lijken er geen last van te hebben (ben 25 jaar). Moet wel eerlijk bekennen een beetje een hypochonder te zijn, maar die vermoeidheid/duizeligheid voelt niet fijn.
Heb wel 3 jaar geleden een flinke hersenschudding gehad. Kan dat het zijn? Dat ik gevoeliger ben?
ReagerenJohn (moderator)
23 januari 2016 om 13:18Die vraag kan ik zo helaas ook njet beantwoorden.
Reageren
Welk dat ontwenning niet voor iedereen hetzelfde zal verlopen.Webmeisje23 januari 2016 om 13:19Als je veel gedronken hebt kan het zijn dat je wat tekorten hebt aan oa magnesium en vitamine b. Niet alles kan je meten in het bloed namelijk. En je lijf moet misschien wat gifstoffen kwijt. Je zou ook kunnen denken aan middelen die lever helpen ontgiften.
Reageren
Op zich is het wel logisch dat je in de winter wat minder fut hebt. Je kan voor in huis een daglichtlamp nemen en dan bedoel ik een soort spaarlamp, niet direct zo’n lichttherapielamp. En een redelijke dosis vitamine D kan ook schelen in de winterdip en energie.
En voor voldoende eiwitten zorgen. Alcohol heeft invloed op de bloedsuikerspiegel door de suikers.