B12 injecties op voorschrif van de internist,

Hallo
    Even een vraagje, bij mijn man is 2 jaar geleden een nogal erg b12 tekort ondekt.
    Toen hij in het ziekenhuis lag kreeg hij daarvoor dagelijks een injectie,dat is op een geven moment een keer in de maand geworden.
    Na het ontslag in het ziekenhuis, moest hij nog een paar keer bij de internist op controle komen en de b12 injecties moesten om de maand gegeven blijven worden.
    Nu is het door de internist terug gespeeld naar de huisarts en in eerste instantie moest er om de maand geprikt blijven worden.
    Maar sinds een maand of wat heeft de huisarts besloten met de injecties te stoppen, maar nu krijgt mijn man allerlei klachten terug, wat echt wel weer lijkt op een b12 te kort.
    Ik heb gelezen dat als je ooit met injecties bent begonnen je er nooit mee mag stoppen, sterker nog ik heb dat laatst zelf vernomen van mijn eigen internist.
    Maar wat nu de huisarts het niet meer nodig is??? Die kan het besluit van internist toch niet zomaar ongedaan maken ??
    Graag even advies hierin.

Reageren

[quote]Ik heb gelezen dat als je ooit met injecties bent begonnen je er nooit mee mag stoppen, sterker nog ik heb dat laatst zelf vernomen van mijn eigen internist.[/quote] Dit is natuurlijk sterk afhankelijk van de oorzaak van het B12 tekort.
    Na een oplaaddosis van ongeveer 10 injecties binnen een maand worden de injecties met tussenpozen van 1 tot 2 maanden gegeven. Soms is toediening daarna blijvend noodzakelijk.
    Niet erg verstandig van de huisarts om af te wijken van de indicatie van de internist. Neem even contact op met de internist.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: B12 injecties op voorschrif van de internist,

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe