- Anoniem15 april 2014 om 21:18
Hallo,
Ik heb de laatste tijd last vd rug en nek. Loop hiermee bij de fysio, heb een slechte houding en een drukke stressvolle kantoorbaan. Ca 50 uur per week werk. Druk leven met veel sport en soms weinig slaap en een biertje op zijn tijd.
Er lijken steeds meer klachten bij te komen. Wat keelpijn af en toe. Last van mijn oren, 2 onderhuise bobbeltjes in de lies en balzak . Wat stekende, bijtende pijn in mijn linkerhand bij bepaalde bewegingen terwijl ik rechts ben. Duizeligheid. Tig kleine piepkleine rode vlekjes op mijn armen. Dus ik ben met mijn klachten naar de HA gegaan. Oren en keel na laten kijken, was allemaal goed. Bultjes waren onschuldig, volgens hem ontstoken talgkliertjes. Algemeen bloedonderzoek laten doen en alles was goed. Rode vlekjes was volgens hem niets ernstigs. Toch ben ik nog niet gerust gesteld. Bang om iets ernstigs onder de leden te hebben.
Waar zou dit allemaal op kunnen duiden?
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 april 2014 om 21:47Stress en spanningen kunnen de weerstand van je lichaam verlagen. Hierdoor kun je lichamelijke klachten krijgen, die er dus wel degelijk zijn maar zonder ernstige lichamelijke oorzaak. Waarschijnlijk hyperventileer je ook. Misschien is het goed om een keer wat dingen op een rijtje te zetten en te proberen toch wat meer rust(momenten) in te bouwen in je dagelijkse bezigheden.
Reageren
Hoe oud ben je?
Heb je soms het gevoel dat je dieper moet inademen om meer lucht in je longen te krijgen of moet vaker diep zuchten?Anoniem16 april 2014 om 04:41Ik ben 32. Weet zelf niet zo goed wat hyperventilatie inhoudt. Heb niet het gevoel dat ik naar lucht moet happen. Zucht wel eens wat.
ReagerenJohn (moderator)
16 april 2014 om 08:15Op onderstaande link kun je symptomen vinden van hyperventilatie
Probeer wat meer rust te nemen
ReagerenAnoniem16 april 2014 om 08:23Dus die pieprode vlekjes op bovenarmen en bijtende pijn in de linkerhand kun je ook van stress etc. krijgen
ReagerenJohn (moderator)
16 april 2014 om 08:48Stress/spanningen in combi met hyperventilatie kan nogal wat fysieke ongemakken veroorzaken. Heb je misschien een foto van de vlekjes?
ReagerenAnoniem21 april 2014 om 12:47Foto vd vlekjes
ReagerenJohn (moderator)
21 april 2014 om 13:35De vlekjes op de foto doen mij denken aan puntjes die ontstaan als je iets te hard krabt.
ReagerenAnoniem21 april 2014 om 15:04Het jeukt totaal niet dus krabben nah.
ReagerenJohn (moderator)
21 april 2014 om 15:45De rode stipjes zou keratosis pilaris kunnen zijn.
Reageren
Het betreft kleine rode puntjes die overal op het lichaam kunnen verschijnen en vaak op latere leeftijd. Op jonge leeftijd kunnen ze ook verschijnen en net zo snel weer verdwijnen. Als je ze echter op latere leeftijd krijgt, verdwijnen ze over het algemeen niet meer. Ze zijn niet kwaadaardig en zolang het niet als een bezetene toeneemt, is er niets aan de hand. Het betreft een soort storing in de rijping van de hoorncellen bij de haarzakjes op de huid.
Een andere mogelijkheid is het syndroom van Bartonella. Dat is een co-infectie van de ziekte van Lyme. Ben je ooit door teek gebeten?
Misschien goed om een nieuw bloedonderzoek aan te vragen hiervoor.