Gestopt met roken, nu doodmoe, geen fut meer

Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
KG

Nu ruim 4 maanden onderweg (12 mei gestopt). Nog steeds heel moe terwijl ik wel weer doorslaap, licht tintelende handen en weinig vrolijk.

Reactie

Twee maanden gestopt nu na 40 jaar stevig gerookt te hebben.Hier ook achterlijk moe, alsof je doodziek bent. Echt niet leuk meer. Ga echt niet weer roken, maar hoop dat die vermoeidheid snel overgaat. Ook vaak het gevoel dat ik adem tekort kom. Bloed geprikt, alles goed. Dus echt aan het stoppen met roken te wijten, maar vind het echt niet meevallen! Succes allemaal!

Reactie

nu 2 weken gestopt; schrik wel een beetje van al deze reacties over moeheid. Ik zocht er dus ook op, vind het knap dat iedereen zegt niet weer te gaan roken, als je al 4 maanden bekaf bent! Hoop dat ik dat ook kan zeggen. Doe het ook voor mijn gezondheid: hoge bloeddruk. Deze is bij het stoppen meteen een stuk lager dus volhouden maar! Hopen dat moeheid/ futloosheid snel verdwijnt. Sporten en bezig zijn helpt wel. Ik voel t meer als ik vrij ben.

Reactie

Vele klachten van moeheid en blijvend benauwd na het stoppen met roken komen door de vele gifstoffen en roetdeeltjes in de lucht. Mijn moeder was na 40 jaar roken gestopt en kreeg de ene na de andere longontsteking, diverse allergieën staken de kop op. In de plaats van dat ze opknapte na het stoppen werd ze langzamerhand steeds meer een wrak. Uiteindelijk heeft de longarts haar geadviseerd om max 3 sigaretten per dag te gaan roken: dit legt de longhaartjes plat waardoor er geen prikkelingen van luchtverontreiniging meer is. Met een paar dagen voelde ze zich weer "normaal". Helaas waarheid! Mijn ex man is verhuisd van de randstad naar Zeeland, 35 jaar zware shag gerookt en na 6 jaar gestopt met roken nog steeds dagelijks stik benauwd. Hij kreeg het advies van de Longarts om te verhuizen....met medicijnen was het niet op te lossen.  Ik zou graag willen stoppen ... ik durf niet.......

Reactie

hier idem dito: inmiddels ruim 3 mnd gestopt (yeah!) en het gaat heel goed, ben er amper mee bezig.

Maar ik ben continu echt doodmoe, kan gerust 15 uur per dan slapen. En ook griepachtige verschijnselen, aanvallen van verkoudheid en benauwd. Beuhhh

Inmiddels ben ik er wel achter dat het met stoppen te maken heeft. Hoop dat het snel verbeteren zal!

Reactie

Nu 3 weken van het roken af. Voel mij nu zo misselijk.....dacht dat dit alleen de eerste week zou zijn. Herkent iemand dit?

Reactie
Reageer op: Gestopt met roken, nu doodmoe, geen fut meer
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief