- Filo3 juli 2011 om 22:39
Hallo, ik weet niet precies waar ik dit onder moet plaatsen..maar ik had al een langere tijd last van vermoeidheid, ik ben in ieder geval meer en vaker moe dan normaal..aangezien ik maar 20 uur in de week werk en pas 24 ben, ben ik naar de huisarts geweest.
ik heb trouwens ook af en toe hele kleine bloeduitstortingen op mijn bovenbenen (niet vaak en het is dan maar een enkel plekje maar het viel me wel op.) dat heb ik dan ook aangegeven..ik mocht bloed laten prikken en kreeg als uitslag dat ik vitamine b12 tekort heb en daardoor ook ijzertekort..vandaar dat ik dus meer moe ben..maar nu vraag ik me af waarom ik die bloeduitstortingen heb? komt dat dan ook daardoor of zou dat van iets anders zijn? het was weekend heb de huisarts niet gesproken en de assistent kon me ook niet echt vertellen hoe of wat..Alvast bedankt groetjes
5 reactiesReagerenLenny3 juli 2011 om 23:32Vitamine B12 is nodig voor de aanmaak van de erythrocyten. Dit staat los van blauwe plekken. Heeft de huisarts de oorzaak van jouw vitamine B12 onderzocht? Zo ja, wat is de oorzaak bij jou?
ReagerenFilo4 juli 2011 om 15:00ik ben geen vegetarier maar eet dus bijna geen vlees omdat ik daar niet van hou, ik wist dus niet datje daar dus een vitamine b12 tekort door kon krijgen…blijkbaar dus omdat ik niet de nodige voeding eet..normaal moet het in je bloed op 150 zitten ik had maar 100 dus best laag.
Reageren
ik krijg vanaf morgen vitamine b12 prikken 2 keer per week een tijdje en dan daarna 1 keer in de 2 maanden..ik moet dus ook mijn voeding aanpassen maar ik kan niet goed vinden in welke specifieken groenten dit in zit dus dat is dan ook weer lastig..Bob8 september 2011 om 16:56Dat je weinig of geen vlees eet, is minder van belang.Ook met groenten, noten en fruit kan je dit compenseren.
Reageren
Ga in elk geval geen melkproducten als compensatie gebruiken, vermijd varkensvlees en wees je bewust wat je naar binnen werkt. Lees de etiketten van de verpakkingen, let maar eens op de E-nummers. Iedere dag werk je weer een beetje gif naar binnen.
Bijna alles is terug te leiden naar voedsel-allergie. Ik ben “Jus” gaan gebruiken en voelde mij na twee maanden als van ouds. Door dit te gebruiken heb je de dagelijkse vitaminen, anti-oxidanten en aminozuren al ruimschoots binnen. Alleen een natuurlijk supplement kan dit. Chemische supplementen worden niet herkend door het lichaam en zullen zich als gif gaan opstapelen.
Het is geen medicijn, maar wel een super gezonde aanvulling.Ka6 november 2011 om 21:29Bij B12 tekort komen symptomen als blauwe plekken voor, google maar eens op stichting B12 tekort voor meer informatie.
ReagerenAnoniem12 februari 2014 om 08:07Vitamine B12 zit alleen in in dierlijke producten. Dus meer groente, noten en fruit eten helpt niets!
Reageren