- Marjolein8 juni 2009 om 06:46
Hallo iedereen,
Ik ben marjolein, 18 jaar en ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
De vraag die ik graag wil stellen is of ik oververmoeid ben, en zo nee of iemand dan de symptomen wel herkent..het gebeurde eigenlijk allemaal twee weken geleden.. ik was na een erg drukke week op school en wat problemen met vrienden (alles met studiepunten staat in deze maand en ik kreeg te horen dat een van mijn vrienden mij niet meer hoefde te zien) lekker weekend aan het houden. ik begon het weekend als altijd, eerst paardrijden en daarna nog een halfuurtje hardlopen, alhoewel met het hardlopen ging het fout. Ik werd helemaal misselijk en uitgeput, ik kon zelfs na 10 minuten weer terugwandelen.
sinds die tijd is de moeheid gebleven. af en toe ben ik nog steeds misselijk en ik voel nu ook soms pijn in mijn borst (linker kant) soms komt deze pijn zomaar opzetten ook als ik me niet inspan. Als ik tegenwoordig diep probeer in te ademen lijkt het ook wel of er een grote druk op mijn borst staat (dit is niet altijd zo).
Ik probeer nog steeds gewoon de dingen te doen die ik altijd deed voordat ik moe werd, alleen het hardlopen heb ik sinds die tijd niet meer gedaan.Nou dit was mijn verhaal.. ik hoop zo dat iemand mij verder kan helpen voordat ik weer voor de zoveelste keer naar de huisarts ren. oohja pfeiffer kan het niet meer zijn want dat heb ik al gehad.
Groetjes,
Marjolein16 reactiesReagerenJasper8 juni 2009 om 13:44Druk, spanning, emotionele stress, en hyperventilatie.
Echt tijd om het eens rustiger aan te gaan doen. Wanneer heb je voor het laatst iets gedaan dat je niet gepland had en gewoon spontaan bent gaan doen omdat je er echt zin in had. Het leven bestaat niet alleen uit verplichtingen hoor.
ReagerenLeintjee9 juni 2009 om 09:30Nou ik doe genoeg spontane dingen. lekker terasje pakken in een onbekende stad met mijn vriend, uit eten gaan..
maar het is zo druk de laatste tijd.. dat ik voor de spontane dingen steeds minder tijd overhou..
ReagerenMaaike9 juni 2009 om 10:43Time management is één van de dingen die je leert als je het erg druk hebt.
Reageren
Maak een agenda met een planning en probeer je eraan te houden totdat het rustiger wordt.Linda4 oktober 2009 om 20:01Het is waarschijnlijk al een tijd geleden dat je deze vraag stelde op het forum, maar ik wil alleen maar even zeggen dat je Pfeiffer wel 2 keer kan krijgen!! Een goede vriendin van mij heeft dat ook gehad. Dus misschien toch maar laten testen…
Gr. Linda
ReagerenLuv4 oktober 2009 om 23:22De meeste mensen met Pfeiffer herstellen binnen zes tot acht weken, maar in sommige gevallen duurt het volledige herstel wel 6 maanden. En vermoeidheid is de klacht die het langst kan aanhouden en dus het laatst verdwijnt van de symptomen van Pfeiffer. Pfeiffer kan in een mildere vorm binnen een paar maanden terugkomen, maar bijna nooit meer zo ernstig als de eerste keer, zeker na een jaar niet meer.
ReagerenFranken Viviane9 december 2009 om 11:58weet niet wat het is ,rust regelmatig en heb een vervelend gevoel van vermoeidheid in mijn benen en armen .als ik smorgens op sta is het weg ,maar na een paar minuten begint het weer eerst zacht en dan terug heel erg .heel de dag door ,en als ik in de dag geslapen heb is het ook even weg . wat zou dit kunnen zijn .grtjs viviane
ReagerenNatalja21 januari 2010 om 10:35ik herken jouw symptomen ook heel erg bij mezelf. ik weet nog steeds niet wat het is. tegenwoordig ga ik naar een fysiotherapeut omdat de doktoren denken dat ik vergroeide spieren heb. dit geloof ik zelf echter niet, maar de oefeningen van de fysiotherapeut helpen wel. vraag ernaar bij je huisarts, misschien dat je er dan ook wel bij terecht kunt.
Reagerenborgulas16 april 2010 om 12:56Ik heb ook oververmoeidheid. ben er daarom tijdelijk met studie en werk mee gestopt om goed uit te kunnen rusten. hoe is het jou gegaan nu, al beter geworden? Ik ben ook naar een psycholoog geweest en die heeft me 2 dingen aangeraden: veel slapen en proberen ontspannend bezig te zijn (bv in vorm van ontspannende hobby). Het lijkt me leuk in contact te komen met lotgenoten!
ReagerenTrijntje19 april 2010 om 10:45Angela20 augustus 2010 om 09:33Sinds kort heb ik te horen gekregen dat ik oververmoeid ben. Het begon met slechter zien en duizelig worden. Heb rugklachten gekregen maar ook die druk op de borst die beschreven is.
Reageren
Nu blijkt dat je door vermoeidheid ook een ontstoken maag kan krijgen en een ontstoken maag veroorzaakt ook klachten in je harstreek. Ik heb daar medicatie voor gekregen en voel me 10 x beter.
Veel rusten naar de fysio en je zeker niet weg laten sturen bij de huisarts. Met simpele dingen voel je je zo weer goed. Ben ook minder gaan werken. Heb nl 2 kleine jongetjes en een drukke baan en een huishouden met man die onregelmatig werkt dus altijd druk.Marjolein6 december 2010 om 13:38Het is een hele tijd goed gegaan.. voelde me weer wat fitter en zelfs uitgerust als ik uit bed kwam.
Donderdag ga ik waarschijnlijk weer naar de dokter met mijn klachten van de vermoeidheid. ik loop nu 36 uur in de week stage (vanaf aug) en merk gewoon dat ik weer steeds meer moe wordt. Probeer een balans te vinden tussen niet al te vroeg naar bed gaan, maar ook zeker niet te laat (het liefst lig ik er om 8 uur al in)
En een tijdje terug weer die extreme misselijkheid gehad. Dat was in de middag en ben 3 dagen mijn bed niet meer uitgekomen vanwege misselijkheid en moeheid. verder heb ik weer terugkerende klachten van plotseling erg veel honger, nadat ik gegeten heb.. Dus ben eigenlijk benieuwd wat de dokter nu gaat zeggen(ben bang niet veel net als de vorige keer)
Borgulas.. was jij bij de psycholoog vanwege je vermoeidheid?
Reagerenborgulas6 december 2010 om 18:12@marjolein. Ja, voor waar alle stressklachten vandaan kwamen en om ermee om te leren gaan. Ik heb deze al een hele tijd niet meer bezocht. Vandaag bij de huisarts geweest en die geeft het advies toch weer een coach/psych te zoeken die me helpt met hoe ik mijn energie verdeel en wat ik beter wel of niet kan doen.
Reageren
Ik ben christelijk van geloof en ik ontdek de laatste tijd hele gave dingen Jezus die ook gaan over gezondheid voor mijn lichaam. Ik heb al meegemaakt dat na een gebed mijn lichaam ging tintelen, ik moest huilen en kuchen en daarna was ik supervol energie. Helaas bleef dat maar voor een paar dagen. Ik leer nu dat genezing eigenlijk vanzelfsprekend is in het evangelie en hoe meer ik hierin leef, des te gezonder mijn lichaam wordt!Nathalie3 januari 2011 om 17:43Hallo!
Reageren
Ik ben blij dat ik zo’n forum vind over oververmoeidheid. Ik heb sinds begin december last van een piep in mijn oor wat langzaam maar zeker overging in oorsuizen, wat ik op dit moment nog steeds heb.
Om een lang verhaal kort te maken: begin december kwam ik ’s morgens uit bed en echt alles deed me zeer; tot m’n grote teen toe. Ik heb die dag veel geslapen en uitgerust, ben een paar dagen thuisgebleven, maar sindsdien ben ik licht in mijn hoofd. Voel me elke dag zo rot in mijn hoofd! In de tussentijd heb ik precies hetzelfde nog een keer gehad; alles deed me zeer en veel slapen, maar ik ga steeds maar door.
Mijn collega heeft precies hetzelfde gehad en zegt dat ik puur oververmoeid ben. Ik ben veel duizelig, heb suizen in m’n hoofd en oren en ben heel snel moe. Zijn dit tekenen van oververmoedheid?
Ik ben daarbij heel erg bang dat ik wat ergs in mijn hoofd heb; heel de dag ben ik hiermee bezig en dit lijkt alles alleen nog maar erger te maken. Ik wilde dat ik weer zo kon zijn als ik eerder was, ik lijk echt meer in een visuele cirkel te zitten waar ik niet uitkom. Herkennen jullie dit?
Groeten, NathalieEric17 januari 2011 om 18:56@Nathalie, die visuele cirkel komt me echt zo bekend voor. Ik heb sinds een aantal maanden nu last van oververmoeidheid, steken op mijn borst, hyperventilatie overal pijn. Zweterige handen tintelende handen. Dagelijks ben ik hiermee bezig, sta ermee dan is het heel even goed, hoe verder de dag verloopt (vooral op me werk) hoe erger het wordt. Ook heel licht in me hoofd en heel zwak. Heb al een hartfilmpje gehad en me bloed is getest maar dit was allemaal prima. Heb ook ademhalingstherapie gehad en dat hielp ook aan het begin, daarna is het een tijdje weg geweest toen ik me vriendin heb leren kennen. Nu lijkt het weer langzaam terug te komen. En ik mis dus ook hoe ik was toen de klachten er niet waren.
Gr Eric
Reageren