- Anoniem10 mei 2018 om 18:14
Hoi ik ben een meisje van 16 jaar en ik heb hele vage klachten.
Ik ben in februari erg zwaar verkouden geweest met een flinke oorontsteking, was zo moe, ik kon bijna niks doen of ik was al zwaar buiten adem, duizelig of kreeg hartkloppingen. Ik heb er toen 2 weken flink last van gehad en het is nu al ongeveer 3 maanden later en ik heb nog steeds last van die klachten.
Deze klachten maken het me vooral op school erg moeilijk, ik heb altijd al een slechte concentratie gehad maar nu kan ik me er bijna niet van herstellen als mijn gedachten even ergens anders zitten, of als ik gymles heb dan voel ik me nog 2 dagen daarna ziek en moe en heb dan ook last van spierpijn, terwijl ik dat bijna nooit heb.
Ik heb een vermoeden dat het misschien CVS of ME kan zijn en ik weet ook niet of dit komt doordat ik al 2 jaar erg depressief ben, of dat mijn medicijnen hier invloed op hebben maar ik denk het niet.
Groetjes!
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 mei 2018 om 18:19Doe eens de test op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/Welke medicijnen gebruik je?
ReagerenAnoniem10 mei 2018 om 18:45Ik gebruik escitalopram, methylfenidaat, salbutamol, salmeterol en sinds kort levocabastine tegen de hooikoorts
ReagerenJohn (moderator)
10 mei 2018 om 18:54Je hebt wel medicatie die vermoeidheid als bijwerking hebben
ReagerenCatootje18 mei 2018 om 12:54Medicijnen zorgen voor tekorten aan tal van vitaminen en mineralen in je lichaam. Antidepressiva remmen daarbij ook de aanmaak van melatonine.
Wat je kan doen is je hele gezondheid ondersteunen met een evenwichtig voedingspatroon. Geraffineerde suikers zoveel mogelijk vermijden. Matig met zuivel. Exorfinenrijke en histaminerijke voedingsmiddelen zoveel mogelijk vermijden. Bij hooikoorts kan candida een rol spelen. Ook zorgen voor een gezonde darmflora.
Daarnaast kunnen diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren je hele gezondheid helpen ondersteunen.
Door je mindere gezondheid en je medicijngebruik kan je sneller ziek worden en kan ervoor zorgen dat je minder goed herstelt. Kortom, zorgen voor een goede basis, waardoor medicijnen niet allemaal nodig zijn kan schelen.
Reageren