- Matthijs21 september 2017 om 19:08
Beste forumleden,
ik zit met een probleem waarvan ik helemaal gek wordt. Laatste jaren heb ik last van onverklaarbare vermoeidheid. Ik heb allerlei testen gedaan maar er komt niks uit. Mijn huisarts geeft aan dat hij ook niet weet wat de oorzaak is. Ik eet gezond (drink geen frisdrank en eet geen junkfood en snacks etc.) en sport vier keer per week. Voor de rest rook ik niet, gebruik geen drugs, drink ongeveer een keer per maand en de enige medicijnen die ik gebruik is een neusspray tegen huisstof allergie.
Wanneer ik veel eet heb ik last van de volgende symptonen:
– Dorst die niet weggaat
– Erge vermoeidheid
– Moeite met concentreren
– Niet helder kunnen nadenken
– Moeite met sporten
– Buikpijn
– Lusteloosheid
– Depressieve gevoelens
In eerste instantie zou je meteen aan diabetes. Al helemaal wanneer er meerdere familieleden aan diabetes lijden. Echter heb ik me hierop (voor de zekerheid) twee keer laten controleren en kwam er niks uit.
Het gekke is dat al deze symptomen verdwijnen wanneer ik minder eet en een zeer laag vetpercentage heb. Nu zou je denken dat je bij overgewicht automatisch minder energie hebt. Maar bij ‘veel eten’ heb ik zeker geen overgewicht alleen een wat hoger vet percentage. De dokter gaf ook aan dat ik bij ‘veel eten’ niet dik was.
Natuurlijk ligt er een oplossing door weinig te eten, maar het is voor mij extreem moeilijk om mezelf de hele dag uit te hongeren.
Ik hoop dat er iemand is die me kan verder helpen want ik ben nu al drie jaar van mijn studie kwijt.
Mvg,
Matthijs.
6 reactiesReagerenMatthijs21 september 2017 om 19:15Ik was nog een aantal symptonen vergeten bij ‘veel eten’:
Reageren
– Moeite met inslapen
– ‘s Nachts wakker worden
– Vroeg wakker wordenJohn (moderator)
21 september 2017 om 19:32Welke neusspray gebruik je?
Doe eens de test op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
ReagerenMatthijs21 september 2017 om 20:00Bedankt voor je bericht.
Ik gebruik de neusspray Dymista. Maar voor het gebruik hiervan had ik ook al last van deze klachten.
ReagerenJohn (moderator)
21 september 2017 om 20:16Een deel van de klachten, kunnen door de allergie zelf veroorzaakt worden. Slecht slapen, vaak wakker worden, vermoeidheid en daardoor lusteloosheid, moeite met concentreren, niet helder kunnen nadenken. Ook moeite met sporten.
Daarnaast zijn er ook nog bijwerkingen van het geneesmiddel zoals: droge mond , droge keel, ook weer vermoeidheid maar ook depressieve gevoelens.
Ga met de klachten naar de longarts.
ReagerenCatootje23 september 2017 om 07:51Het begint met een goede basis, vooral voeding. Daarbij gaat het niet om gezond eten maar eten wat jouw lichaam nodig heeft. Zorgen voor complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels bij elk eetmoment. Het gaat ook niet zozeer om de hoeveelheid en calorieën tellen maar om dat je je verzadigd voelt.
Daarnaast kan je nog tekorten aan bepaalde stoffen hebben; vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Dit soort stoffen helpt de aanmaak van allerlei neurotransmitters, zoals serotonine, dopamine en melatonine. Dat kan ook schelen in het slapen.
Ook kan het nodig zijn om je lever te ontgiften. Dat kan ook schelen in allerlei allergische klachten. Vraag hiervoor advies aan een natuurgenezer. Verder kan ook de invloed van electro-magnetische velden spelen.
ReagerenCatootje23 september 2017 om 08:08Gebruik van alcohol, ook al is het niet vaak, kan zorgen voor schommelingen in je bloedsuikerspiegel. Alcoholgebruik zorgt ook voor de onttrekking van voedingsstoffen aan je lichaam. Ook geeft het een belasting van de lever.
Reageren