- Julia31 juli 2012 om 11:01
Hallo,
Sinds een paar weken ben ik van de ene op de andere dag extreem vermoeid geworden. Ik slaap niet heel veel meer dan normaal, en ben overdag ook niet slaperig maar ik ben lichamelijk heel erg moe. Als ik boodschappen ga doen ben ik daarna meteen gesloopt. Het is niet dat ik nergens zin in heb: in tegenstelling! Maar door de vermoeidheid kan ik gewoon niks. Mijn Hb is goed (8,5), B12 goed, foliumzuur goed, geen pfeiffer, bloeddruk goed (120/80mmHg) en verder ook geen opmerkelijke waarden. Alleen is mijn leukocytengehalte en BSE (bezinking) verhoogd. Niet extreem overigens, BSE van 29 en leukocyten 10,9. Ik ben overigens niet zwanger.
Verder loop ik al een tijdje met onverklaarbare blaasproblemen. Het voelde precies als blaasontsteking alleen het wordt steeds niet aangetoond. De eerste keer zei de nitriettest niks en de 24 uurs kweek ook niet, na een paar dagen wachten was er weer bij de nitriettest niks te vinden en bij de centrifugetest gelukkig wel: toen heb ik 5 dagen 4 maal daags Nitrofurantoïne geslikt. Dit had echter geen resultaat. Hierna heb ik nog een keer mijn urine laten controleren zonder resultaat. Ik heb er nu wel minder last van dan in het begin, maar het is niet helemaal weg. Als ik naar de wc geweest ben moet ik eigenlijk meteen weer.
Ik hoop dat iemand me hier kan helpen, want ik word er erg moedeloos van. Kan het misschien iets met die blaas te maken hebben?
Groeten,
Julia
6 reactiesReagerenThotje31 juli 2012 om 11:47Hoi Julia,
Ik denk toch aan een blaasontsteking, doordat je lichaam deze gaat bestrijden, kost dit veel energie.
Groeten,
Reageren
Thobiasjulia31 juli 2012 om 12:56Hallo,
Dank je wel voor je reactie. Ik heb echter nog urine laten testen en uit de algemene test kwam weer niets. Mijn urine is nu opgestuurd naar het laboratorium, maar kan er dan nog wat gevonden worden? Aangezien een gewone test niks aangeeft.. Ik ben zo bang dat ze weer niets vinden.
Groeten Julia
ReagerenLola31 juli 2012 om 15:43Wat je preventief zou kunnen slikken zijn cranberry tabletten of capsules.
ReagerenGus31 juli 2012 om 20:52Hai Julia,
Reageren
Nitrofurantoïne is een antibioticum dat eigenlijk alle microben te lijf gaat (breed spectrum).
M.a.w. je zal wel een schimmel-infectie hebben; de symptomen zijn hetzelfde EN het is moeilijk te ontdekken, er zijn bijna geen testen die op de normale manier een positief resultaat oplevert (behalve dan wanneer er doelgericht op schimmels wordt gezocht, maar dat moet de HA vragen).
Ga opnieuw naar je HA en laat je FUNGIZONE voorschrijven. dat zijn pillen die je moet innemen.
Je hebt waarschijnlijk een Candida. (maar ik ben geen arts).
Laat me weten of de Fungizone je wel helpt.
Groetjes, GusJulia1 augustus 2012 om 13:34Hallo Gus,
Dankjewel voor je reactie! Er is inderdaad niks in mijn urine gevonden heb ik vandaag te horen gekregen. Morgen heb ik weer een afspraak met de huisarts. Echter kan ik weinig vinden over candida infecties, eigenlijk voornamelijk dat je jeuk en andere afscheiding krijgt: hier heb ik gelukkig geen last van. Kan de huisarts die Fungizone voorschrijven zonder verder onderzoek aan de hand van mijn klachten, of moet er dan nog meer onderzocht worden?
Groeten Julia
ReagerenTara26 september 2012 om 09:47Hallo Julia, hoe gaat het nu met je?
Reageren