- Anoniem17 september 2017 om 20:12
ik voel me al een lange tijd duizelig, niet rondraaierig maar licht in hrt hoofd, ik zie zwarte ‘ vliegjes ‘ voor mijn ogen heen vliegen, spiertrillingen en ik voel me er anders bij zwak bij wat kan de oorzaak van dit zijn?
bloedwaarde is alles prima en geen last van hyperventilatie enz?
16 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 september 2017 om 23:09Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Heb je misschien veel stress/spanningen?
ReagerenCatootje18 september 2017 om 08:38De basis is goede voeding met zo min mogelijk geraffineerde producten. Zorgen voor meer complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels bij elk eetmoment.
Reageren
Verder kan je tekorten aan bepaalde stoffen hebben, zoals magnesium, vitamine b c en d en omega 3. Bloedwaardes zeggen niet zo heel veel, zeker niet over de magnesiumstatus in je lichaam. Als je misschien weinig vlees eet krijg je eerder tekorten aan stoffen als lysine, taurine, carnitine, carnosine, chroom, zink, ijzer en vitamine B12.
Verder kan de invloed van electro-magnetische velden spelen.Anoniem18 september 2017 om 09:43voor tandor:
ik weet niet wat er precies word bedoelt met stress en spanningen kan je me er beetje over informeren zodat ik er antwoord op kan geven, maar dat kan het wel dan denkcik zijn omdat ik nergens tekort aan heb
voor catootje:
ik eet gezond vlees etc. Ik lrt goed opcmijn voeding en ik heb nergens tekort aan kwa stoffen en vitaminen dus denk niet dat het daaraan ligt alles is gecontroleert in het bloed ook magnesium etc.
ReagerenJohn (moderator)
18 september 2017 om 11:07Hoe moet ik dat uitleggen…..
Je hebt geen spanningen/zorgen door school, werk, gezin, relatie? Zijn er recent emotionele dingen geweest die grote impact hebben gehad?
ReagerenAnoniem18 september 2017 om 13:45uhmm met mijn gezondheid wel bijv
ik kreeg 2 jaar terug tinnitus eerste maanden waten moeilijk maar ik was er zo aan gewend geraakt dat ik normaal verder met mijn leven ging dus toen geen klachten
8 maanden terug ongeveer kreeg ik opeens ook maagklachten enz en dat werd me gewoon teveel ging ik wel stressen eerlijk gezegt dat het niet overgaat dat alles achter elkaar gebeurd enz
nu ben ik zo sinds januari?
licht in hoofd spiertrillingen zwarte vliegjes zien maar ook de heletijd?
dus ik weet niet of het door de stress is gekomen
ReagerenJohn (moderator)
18 september 2017 om 14:20Stress en spanningen kunnen veel vreemde klachten veroorzaken.
Hoe weet je zo zeker dat je geen last hebt van hyperventilatie?
ReagerenIanoniem18 september 2017 om 15:46Omdat ik de klachten die ik beschrijf ‘ uit het niets ‘ heb gekregen en ook heledag elke dag door..
ReagerenJohn (moderator)
18 september 2017 om 17:11Maar dat is geen garantie dat het geen hyperventilatie is..
Doe eens de test op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
ReagerenAnoniem18 september 2017 om 17:35uitslag geen hyperventilatie.
ReagerenJohn (moderator)
18 september 2017 om 17:43Goed om dat te kunnen uitsluiten. Maar dat maakt het niet makkelijker wat je klachten betreft. Maar dan nog kunnen het klachten zijn die door stress/spanningen worden veroorzaakt. Bespreek het eens met je huisarts
ReagerenAnoniem18 september 2017 om 18:21jaa hd ik besproken maar steeds krijg ik mn twijfels eraan weetje
ik heb het met de arts besproken dit alles en hij zei ook dat het door de stress kwam ( maag niet is een ander klacht )
maar licht in het hoofd, zwarte dingen zien slap voelen enzo komt door het stress
alleen voelt het wel alsof er wat met mijn lichaam anders aan dr hand is weetje alsof ik iets tekort kom..
dus ik wil eigelijk zekerheid krijgen en weten dat het door de stress komt al deze klaxhten want ik heb het elke dag door exht elke seconde zegmaar..
ReagerenJohn (moderator)
18 september 2017 om 18:45Het zijn toch wel typische klachten bij stress/spanningen…
ReagerenAnoniem18 september 2017 om 18:47jaa ik denk het ook want bij mijn bloed is alles echt goed zegt de arts uitgebreid bloedonderzoek enz alles is goed geen bloedarmoede b12 tekort etc.
hoe kan ik weer de ‘ oude ‘ zijn
heb je tips voor me als het iniedergeval door stress is en niet door wat anders waar ik bang voor ben eerlijk gezegt.
ReagerenJohn (moderator)
18 september 2017 om 19:07Je zou spierontspanningsoefeningen kunnen doen. Je kunt ze vinden op:
https://www.dokter.nl/dossiers/angsten/284-hoe-kan-ik-mijn-angstgevoel-beheersen-deel-1/
Reageren