- anoniem20 juli 2017 om 14:52
Hallo
ik ben 18 en ben eigenlijk al heel lang vermoeid. Ik ben bijna altijd ziek en moe. Ik ben hiervoor al naar de huisarts geweest, ze heeft mijn bloed onderzocht, maar er was niet mis en dat was het dan. Maar uiteindelijk is het probleem nog niet opgelost. Ik merk het vaak al wanneer ik nog maar net op ben. Na een uurtje voel ik me weer moe, heb ik een zwaar hoofd en is alles lastig. Ik heb het gevoel dat ik meteen weer in bed wil kruipen. Zelfs de trap opgaan ontzie ik. Daarnaast ben ik vaak duizelig en voel ik meestal ‘golven’ van duizeligheid opkomen die telkens erger zijn totdat ik echt even op de grond moet gaan liggen waarna het weer beter is. Ook kan ik soms zodanig moe zijn dat mijn ogen letterlijk toevallen en het bijna onmogelijk is voor mij om wakker te blijven. Dit gevoel blijft duren totdat ik echt een kwartier of twintig minuutjes kan slapen. Tijdens de examens is dit dus heel lastig wanneer het voorkomt, want dan moet ik er echt alles aan doen om toch maar wakker te blijven, hoewel ik elke nacht 8-9 uur slaap.
Wanneer ik een hele dag bezig ben, bijvoorbeeld als ik moet werken, dan kom ik die vermoeidheid wel te boven door gewoon bezig te zijn. Maar als ik dan thuis kom en stilzit, of bijvoorbeeld in school ben en stilzit op de schoolbanken, dan voel ik me echt slecht. Ik kan er niet echt de vinger opleggen, want naast de vermoeidheid voel ik me in het algemeen niet echt goed, maar ik ben soms bang om eens een dag thuis te zijn, omdat ik weet dat ik er dan het meeste last van heb. Op zondagen lig ik dan ook heel erg vaak bijna een hele namiddag te slapen, omdat ik echt niks anders kan.