Home / Vrouwenzorg / zwelling in de vagina?
Hoi,
Ik heb gister een soort zwelling ontdekt bij me vagina.. heb veel op internet gezocht maar niks dat er op leek dus vraag het hier nog even.
Het doet heel veel pijn met plassen, en het blokkeert zeg maar de doorgang. Waar normaal gewoon een opening was is nu opgevuld? Vandaag is het erger geworden, krapper zeg maar.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Ik heb precies hetzelfde denk ik. Het is inderdaad een soort vernauwing van de ingang. Ik heb alleen nog geen pijn bij het plassen, maar had dit wel tijdens de seks, omdat ik het gevoel had dat ik heel "vol" zat. Alsof er een tampon in zit. Ik wacht nog een paar dagen af en anders ga ik toch echt maar naar de dokter.
Als de zwelling links of rechts naast je vagina opening zit kan dat een ontstoken klier zijn. Een klier van Bartholin. Ik raad ja aan om daarmee naar de dokter te gaan.
Bij mij zit het meer naar boven. Richting mijn buik. Kan dat ook een klier zijn?
Probeer even duidelijk aan te geven waar dat dan zit en hoe het eruit ziet.
Als je naar binnen gaat zit het gelijk al aan de bovenkant. Het is echt een blokkade om naar binnen te gaan. Je kan er nog net onder langs, maar het is niet 1 centimeter of zo, maar echt in de hele vagina. Je ziet het niet aan de buitenkant. Je kan het induwen, maar het is wel gevoelig. Het is geen stekende pijn, alleen als je er aan komt of tijdens seks.
Precies wat 'anoniem' zegt. Het is geen bultje links of recht. Het vult echt de hele opening zeg maar. Met moeite is het mogelijk om eronder door te gaan maar dit is heel nauw.
Dat zou dan wel eens je maagdenvlies kunnen zijn.
Hoe oud ben je?
17, ben al ontmaagt dus die zou dan weg moeten zijn toch?
Maar het is echt een groot soort gezwel zeg maar
Ik heb echt precies hetzelfde! Ben net 18 en al een tijdje ontmaagd. En ik kon ook echt niemand vinden die dit had. Ik vond alleen maar vrouwen van middelbare leeftijd met een verzakking.
Als het je maagdenvlies niet is, raad ik aan om naar de dokter te gaan en ernaar te laten kijken.
Klinkt misschien wat stom, maar ik durf hier eigenlijk niet mee naar de dokter..
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!