Zoeken Vraag het forum

Buikpijn misselijk en vaak moeten plassen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste Allemaal,

Ik ben vandaag al hiervoor naar de huisarts geweest maar maak me toch een beetje zorgen vandaar daf ik het hier even kwijt wil, kijken of er iemand ook soortgelijke ervaringen heeft.

Ik heb sinds een week bijna dagelijks last van buikpijn en misselijkheid.
    Ik kan ’s nachts niet meer doorslapen omdat ik er snachts uit moet om te plassen.
    Normaal had ik hier nooit last van.
    Vooral de laatste 2 dagen moet ik bijna om de 2 uur plassen, wat voor mij doen erg vaak is.
    Afgelopen nacht schrok ik nogal omdat ik ineen keer een bloeding had(uit mn vagina)

Vanochtend ben ik bij de dokter geweest, omdat ik bang was dat ik misschien een eileider ontsteking zou hebben.
    De dokter zei dat dat niet het geval was omdat mijn buik niet gespannen aanvoelde.
    Wel moest ik mijn urine inleveren.
    De assistente keek het gelijk na en kwam naar me toe met de vraag; u heeft vannacht een bloeding gehad? En is het al gestopt. Waarop mijn antwoord ja was.
    Er zaten wel bacteriën enz.? In mijn urine..maar door de bloeding konden ze het niet helemaal goed zien waardoor ze het nu naar het laboratorium gaan sturen om op kweek te zetten en ik kan vrijdag pas bellen voor de uitslag.

Ik heb hypochondrie en ik ben nu ontzettend bang voor eileiderkanker.

Ik heb een maand geleden primolut gebruikt.. Ik weet niet of dat er mee te maken heeft??
    Alvast bedankt voor jullie reactie(s)

11 reacties
    Reageren
    flowstyle

Beste,

Ik begrijp het punt, alleen een blaasontsteking kan ook gepaard gaan met een bloeding. Eileiderkanker komt jaarlijks slechts voor bij 20 vrouwen, dus de kans daarop is heel klein. Overigens kan ook een SOA infectie de reden zijn van het veelvuldig plassen en bloedverlies.

Uitsluiten kan alleen de arts. Hoop op een positief antwoord en onderzoeksresultaat.

Reageren
    Anoniem

En eierstokkanker? Of is dat hetzelfde..ik maak me erge zorgen..

Reageren
    Anoniem

Dat ik een SOA heb is bijna uitgesloten. Ik heb altijd al dezelfde vriend gehad, en hij mij.

Reageren
    John (moderator)

Ik denk eerder dat het een urineweg ontsteking/infectie is. Omdat er bloed in de urine is aangetroffen moet er op een andere manier vast gesteld worden of er bacteriën aanwezig zijn die op een urineweg ontsteking/infectie kunnen duiden.

Reageren
    Anoniem

Vandaag gebeld voor de uitslag van de kweek.. er is niks vreemds gevonden in mijn urine.. nu snap ik er niks meer van..

Reageren
    Anoniem

Kan het komen door de primolut?

Reageren
    John (moderator)

Ik heb nog eens alle berichten gelezen. Ik zag nu dat je dus een vaginale bloeding had gehad. Ik was er vanuit gegaan dat het bloed met de urine was gekomen. De bloeding en de buikklachten kunnen inderdaad door de primolut veroorzaakt worden.
    Het veelvuldig plassen niet. Maar dan kunnen andere oorzaken voor zijn. Veel drinken bijvoorbeeld.

Reageren
    Anoniem

Oke, maar dan vind ik het wel raar dat ik zoveel moet plassen..ik drink dan ook niet zoveel..ik vroeg mij af, als ze je urine op kweek zetten, kunnen ze dan ook bijv. Je suikers, bloedcellen enz. Zien?

Reageren
    John (moderator)

Nee, dat moet gecontroleerd worden met een bloedonderzoek. Ben je misschien andere dingen gaan drinken of eten? groene thee bijvoorbeeld?

Reageren
    Anoniem

Nee.. wel 3 weken geleden met het drinken van lauw water en daarin een citroen uitpersen. Maar dat heb ik maar een weekje gedaan..dus al ruim een week of 2 mee gestopt..

Reageren
    John (moderator)

Vraag dan eens aan je huisarts om een bloedonderzoek voor je suikerspiegel

Reageren
Reageer op: Buikpijn misselijk en vaak moeten plassen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.