Zoeken Vraag het forum

Pijnlijke klachten en pap3a

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hier ben ik weer. Mijn man en ik zijn na het positiee bericht direct met pil gestopt. 19 aug begon onttrekkingsbloeding en met aanhouden ve cyclus v 28 dagen (wist natuurlijk nog niet precies) heb ik vorige week zondag getest. Ik had een lichte streep op de test, afg week nog paar keer getest en ja hoor hij werd duidelijker! Superblij maar nog voorzichtig. Nu wilden we morgen verloskundige bellen voor maken afspraak. Eerder al grmaild of we zon test al posi moesten zien en ze zei v wel.
    Nu vanochtend wakker geworden met heftige kramp in onderbuik en toen ik naar de wc ging een stukje verloren en bruin korrelig bloed. Nu steeds met afvegen wat rood bloed. Gebeld nr verloskundige en vervanger gesproken. Ze zei dat het idd miskraam kan zijn of innesteling. Morgen word ik gebeld door verloskundige om te vragen hoe gaat.
    Nu vrees ik dus ergste, maar bedacht ineens, jaja creatief, miss is het wel een restje geweest door biopsies?? Zal wel niet gezien kramp en bloed.. Laatste biopsie was in juli..

John (moderator)

Als je eerder positief hebt getest kan het geen innesteling zijn. Die heeft dan al eerder plaats gevonden. Lichte bloedingen kunnen echter wel voor komen tijdens de eerste weken van een zwangerschap. Overleg morgen even en maak dan een afspraak met de gynaecoloog.

Reageren
    Anoniem

Bedankt weer voor jouw reactie!
    Zondagochtend begon het met die heftige kramp, daarna vond ik dus iets en bloed. Toen was de buikpijn even weg, maar later op dag dus hele tijd bloed (bruin/helderrood en menstruatiekrampen. Maandag en dinsdag ook een hoop helder rood bloed verloren en menstruatiekrampen, dus ik ga er maar vanuit dat het is misgegaan 🙁 🙁 :(. We zijn er erg verdrietig om ook al wisten we het maar zo kort.
    Tuurlijk is het al heel bijzonder dat het in de eerste maand na stoppen pil is gelukt en dat het in ieder geval wel mogelijk is zwanger te raken, maar toch… :(:( Hopelijk gaat het snel goed!

Ik heb maandag de verloskundige gesproken, die vond het ook echt klinken als een miskraam. Ze zei dat ik nu alleen kan afwachten. Dat ik als het bloeden gestopt is, nog een test kan doen, eigenlijk meer om te bevestigen dat het is afgebroken..
    Vandaag lijkt het bloeden te zijn gestopt, misschien komt het later op dag nog een beetje..

De verloskundige zei dat ik niet op controle hoef te komen bij huisarts ofzo…

Erg bedankt.

Reageren
    John (moderator)

Spijtig om te horen.
    Maar vooral niet opgeven. Misschien was het toch net iets te snel na het stoppen van de pil. Maar je weet wel dat het mogelijk is.

Reageren
    Anoniem

Na de eerste miskraam in september, bleek ik direct de volgende ronde weer zwanger. Ik wist niet hoe ver ik was, gezien het feit dat ik mijn cyclus niet ken en niet wist wanneer ik mijn eisprong had. 19 oktober had ik een witte test en 21 oktober de eerste posi test. We hebben voor 17 nov een kennismakingsgesprek staan bij VK. Afg. maandag heb ik via huisarts bloed geprikt op hcg. Afgelopen vrijdag kreeg ik de uitslag, gelukkig positief met waarde van 766, geen idee of dat goed is. Afgelopen vrijdag zijn we bij een echocentrum geweest voor een vroege echo om wat meer zekerheid te krijgen. Het was een uitwendige echo helaas. Er was nog weinig te zien en die echoscopiste gaf aan dat ik waarschijnlijk vijf weken zwanger was. Zij zag wel dat ik zwanger was aan de vorm van mijn baarmoeder en een stipje wat de vrucht zal moeten zijn. Ik mocht over een week (deze week vrijdag/zaterdag) terugkomen om te kijken hoe het dan eruit ziet.

Echter kreeg ik onderweg naar huis vanuit de echo last van mijn onderrug. Savonds met afvegen had ik wat roze op wc papier. Later één druppel bloed in wc. De volgende ochtend (zaterdag) had ik menstruatiekrampen en bloedverlies. Die middag ben ik iets verloren, waarvan we denken dat het de vrucht met vruchtzakje is. We hebben het opgevangen voor de zekerheid en het ligt nu in een bakje water. Ik heb sinds zaterdag af en toe bloedverlies, vooral als ik heb bewogen en naar wc ga, verlies ik bloed. Het gekke vind ik dat ik vooral bij bijwegen en voornamelijk traplopen en bukken erge pijn krijg in mijn buik. Niet alleen onder maar ook boven de navel heb ik af en toe buikpijn. Vanochtend (het is nog redelijk vroeg) heb ik weinig bloed verloren en geen menstruatiekrampen meer. Wel af en toe wat steken in mijn buik.
    Ik heb vanmorgen de verloskundige gesproken. Die gaf aan dat het klinkt als een miskraam en ik het vruchtje al in zijn geheel ben verloren en gewoon twee keer pech achter elkaar is geweest (vorige maand ook vroege miskraam). Zij gaf aan dat ik haar as. donderdag moet bellen om te kijken hoe het ervoor staat. De echo bij het echocentrum kan ik laten staan als daar behoefte aan is. Wij hebben daar zeker behoefte aan om te kijken hoe mijn baarmoeder dan eruit ziet.
    Ik vond trouwens mijn baarmoeder op de foto er best wazig uit zijn ofzo. Ik zie bij andere foto’s van baarmoeders dat de baarmoeder een zwarte vlek is met een vruchtje. Bij mij zie ik allerlei wit grijze vlekken door de baarmoeder, zegt dat iets?
    We willen in ieder geval einde week terug voor de echo. Ik vroeg aan de vk of het nodig is naar de gynaecoloog te gaan om ernaar te laten kijken. Nee was niet nodig zei de VK, het is gewoon twee keer pech… ik vraag mij af of dat echt niet nodig is? Zelf aardig onzeker nu het twee keer is mis gegaan..

Reageren
    John (moderator)

Dat is wel spijtig om te horen.

[quote]Ik vroeg aan de vk of het nodig is naar de gynaecoloog te gaan om ernaar te laten kijken. Nee was niet nodig zei de VK, het is gewoon twee keer pech… ik vraag mij af of dat echt niet nodig is? Zelf aardig onzeker nu het twee keer is mis gegaan..[/quote] Ik ben het met deze stelling van de VK niet eens.
    Een tweede miskraam in vrij korte tijd is een reden om de gynaecoloog op te zoeken. Bovendien denk ik dat er gekeken moet worden of er geen curettage nodig is. Dus wel een afspraak maken bij de gynaecoloog.

Over de vlekken op de echo:
    Dat kan verschillende oorzaken hebben. Het kunnen je darmen geweest zijn en ook aan de contrast instelling van de echo apparatuur gelegen hebben. Het heeft ook nog te maken wanneer de echo wordt gemaakt.( hoe ver je dan zwanger bent).

Reageren
    Anoniem

Bedankt weer voor de reactie:). Ik vond het ook erg vreemd, de eerste keer gaf zij ook aan dat het alleen afwachten is en ik niet op controle hoefde of iets en nu weer, zelfs nu het twee keer achter elkaar is.. ik ga denk ik gewoon zelf direct met gynaecoloog contact opnemen in ziekenhuis waar ik ook kwam voor dat pap.
    Het zekere voor het onzekere nemen. Baal er natuurlijk wel heel erg van. Tuurlijk zou ik blij zijn als ik blindelings ervan uit kan gaan dat het dubbel pech is, jammer helaas. Ik vind het erg eng dat er misschien iets met mij aan de hand is, waar het door komt.. en gaat het ooit wel lukken:S
    Ik had dag na echo wel sochtends last van obstipatie en die middag diarree.. miss daardoor de vlekken. Volgens echoscopiste was ik waars 5 weken..

Reageren
    Anoniem

Ik heb voor woensdagochtend een afspraak bij de huisarts staan om via de huisarts het een en ander te bespreken en verwijzingen te krijgen naar gynaecoloog.

Reageren
    Anoniem

Afd. Gynaecologie gesproken en die gaf aan verwijzing via huisarts nodig te hebben vanwege verzekering. Zij vindt het ook kort door de bocht van vk.

Reageren
    John (moderator)

Ben dan benieuwd wat er bij de gynaecoloog uit gaat komen. Overigens kan het natuurlijk 2 x pech zijn, maar die kans wordt beduidend kleiner als 2 x zo kort op elkaar is. Daarmee is echter niet gezegd, dat je niet toch zwanger kan raken en een zwangerschap niet zou kunnen uitdragen. Het was waarschijnlijk ook beter geweest om na de eerste keer de gynaecoloog te raadplegen. Zeker gezien je PAP3. Maar je gaat dan af op het advies wat je van een VK krijgt. Mijn VK zou het niet meer zijn.
    ik ben stellig van mening dat iedere miskraam nacontrole van een gynaecoloog behoeft.

Reageren
    Anoniem

Ik was inderdaad op het advies van de VK uitgegaan en toen ook netjes het bloeden stopte en op de test nog maar een heeeeeel licht streepje was te zien, dacht ik zelf ook van zal wel goed zijn. Op naar de volgende ronde.. maar ja nu…

Ik ben vanmorgen bij huisarts geweest en die heeft mij een verwijzing voor de gynaecoloog gegeven. Daar ga ik 26 nov als goed is naartoe.
    Ik ben benieuwd..
    De dokter zei dat ook weleens voorkomt dat er één vruchtje blijft zitten, maar dat zal wel niet aangezien ik nog steeds bloed enzo..

Hij gaf ook aan dat het best kan zijn dat de derde keer gewoon goed gaat, maar dat best een aantal dingen onderzocht kunnen gaan worden. Kunnen we als het bloeden is gestopt wel gewoon verder gaan voor de volgende ronde? Of moeten we het gesprek met de gynaecoloog afwachten. Wij gaan het liefste gelijk verder…

Reageren
    John (moderator)

Omdat je net een miskraam hebt gehad en nog steeds vloeit, is je baarmoederslijmvlies waarschijnlijk nog niet genoeg aangegroeid om de innesteling goed te laten verlopen. Mijn advies zou dus sowieso zijn om een cyclus af te wachten. Maar nu dus sowieso even te wachten totdat je bij de gynaecoloog bent geweest.

Reageren
    Anoniem

Woensdag bij de gynaecoloog geweest, het gesprek was heel kort. Ze deed gelijk een inwendige echo en dit zag er goed uit. We mochten ook direct door voor bloedprikken allebei voor chromosomenonderzoek en ik geloof ook voor evt. stollingsafwijking. Dit duurt een aantal weken, dus half januari een nieuwe afspraak. Ze gaf aan dat we ondertussen verder mogen gaan.

Reageren
    John (moderator)

Dat is dan in ieder geval positief.. En nu maar klussen…….;-)

Reageren
    Anoniem

Hihi ja!

Reageren
Reageer op: Pijnlijke klachten en pap3a
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.