Bultje in de lies begint met deukje

Ik heb sinds 3 weken een onderhuids bolletje in mijn lies op de scheiding tussen schaamlip en been zeg maar, daar maakte ik me geen zorgen om omdat ik dat wel eens eerder heb gehad. Toen het nog een onderhuids bolletje was zat er in de huid over het bolletje een deukje. Het bolletje had de grootte van een doperwt en was nog een beetje flexibel, maar je kon wel voelen dat er spanning opstond. Ik kon het zo pakken met mijn vingers. Nu sinds 3 dagen komt er vocht en pus uit het deukje en is het bolletje wat meer naar de oppervlakte gekomen, het is nu ook gevoeliger maar echt pijn doet het niet. Ik haal het vocht en pus een aantal keer per dag weg maar de bult wordt niet kleiner. Nu zie ik dat er een deukje naast de bult is ontstaan en nog een deukje in mijn andere lies aan de overkant. Weet iemand wat dit is en of ik mezelf nu besmet zeg maar? Ik ben niet het type om gelijk naar de dokter te rennen, misschien hebben jullie een antwoord.

Reageren

Het lijkt erop dat het een ontstoken talgkliertje of haarzakje is.
    Als leegdrukken niet werkt en het bolletje niet kleiner wordt, ga dan toch even naar de huisarts. Die kan het wel leeghalen.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Bultje in de lies begint met deukje

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe