Home / Vrouwenzorg / Afscheiding na baarmoerder verwijdering
Hallo,
Sinds september vorig jaar ben ik mijn baarmoeder kwijt.
Sinds dien heb ik wittige afscheiding, ik dacht dat dit een schimmelinfectie was.
Heb een paar kuren gehad hiervoor maar het ging niet over.
Het jeukt niet en stinkt ook niet, zijn gewoon witte schilfertjes, net of je aan het vervellen bent.
Ik ben terug gegaan naar de huisarts en er is een kweek gemaakt, hier kwam niks uit.
Ik kreeg van te voren te horen als hier niks uit zou komen ik ermee zou moeten leren leven.
Ik zelf denk dat het een hormonen kwestie is omdat mijn baarmoeder weg is maar volgens haar had dat niks met elkaar te maken.
Nu sprak ik gisteren een vriendin die zei dat er wel degelijk wat aan te doen was.
Ik heb me de laatste tijd al suf gezocht op internet.
Maar overal lees je dat het jeukt en stinkt.
Tis behoorlijk frustrerend.
Hoop dat hier iemand een oplossing heeft!
Groetjes mij
Het is inderdaad een probleem dat vaker voorkomt na zo'n ingreep. Normaliter is dat met een antibiotica kuur of penicillinekuur op te lossen.
Een andere mogelijkheid is, dat de zuurtegraad van je vagina is verstoord. Hierdoor zou je slijmvlies in de vagina droger kunnen worden waardoor er schilfering ontstaat.
Je zou eventueel een tijdje Lactacyd (vaginale douche) kunnen gebruiken om te kijken of dat het probleem oplost. Niet dagelijks gebruiken maar 2-3 x per week.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!