Steeds terugkerende bacteriële vaginose

Alleen BORIC ACID HAALT HET WEG

Candida glabrata is chronische schimmel die resistent is tegen Azoles dus Fluconazol en metronidazol enz haalt het niet weg! De schimmel is ook veel hardnekkiger

Maar BORIC ACID moet je 14-21 dagen gebruiken! En daarna dit is heel belangrijk:

Microbiool intiem orale tabletjes IN JE VAGINA DOEN niet in je mond dan werkt het 10000 keer beter en binnen een paar dagen is je vagina helemaal de OUDE en femdophilus orale pillen in je Vagina doen!!!

Je heb reuteri en rhamnosus en crispatus nodig voor je vagina!!!!!

Reageren

Boric acidddddd 14-21 dagen

Daarna : microbiool intiem orale tabletten in je VAGINA DOEN
    DAN IS HET GELIJK OVER

Reageren

Boric acid 14-21 dagen

Reageren

Boric acid 14-21 dagen

Reageren

Sinds maandag 18 augustus heb ik uit het niets een soort branderig gevoel beneden. Ik heb NERGENS last van alleen van een soort lichte (maar toch irritante) branderige gevoel, soms ook laag in mijn onderbuik (bekken?). Geen pijn bij plassen niks. Alleen als je op staat lijkt het alsof je weer moet.

Urine ingeleverd aangezien ik woensdag 20 augustus ging trouwen. Daar kwam alleen uit +2 ontstekingswaarde (geen bloed, eiwitten etc) dus een zakje antibioticum (fosfomycine) gehad. Nog last, terugbellen. Donderdag 21 nog een keer urine ingeleverd want het was weer terug (woensdag geen last) en dus weer urine ingeleverd. Assistent belde me om te zeggen dat ze toch nog een licht verhoogde urinewegontsteking verdenken omdat mijn ontstekingswaarde +1 was (weer geen bloed, eiwitten etc) , dus ik kreeg een antibioticum voor 5 dagen (furabid). Kuur voorbij maar geen verandering. Vroeger heb ik wel eens blaasontsteking gehad, nou dat wist ik direct qua pijn en klachten. Nu heb ik dit gevoel nog steeds alleen is het soms een paar dagen weg en dan komt het weer. Daarna naar de arts geweest en die heeft beneden gekeken en zei dat alles er prima uit zag. Slijm, kleur alles. Ook na wat research kwam ik op BV en of schimmelinfectie. Ik heb en Cyneste gebruikt voor de schimmel en moet zeggen, het is wel wat minder vaak aanwezig.

Ook heb ik hem uitgelegd dat ik na mijn 2 zware bevallingen altijd last heb gehouden van heupen en been. Enorm stijve bovenbenen en last van lies en of heupen na bijvoorbeeld lang zitten en uitstraling naar been helemaal tot knie. Dus hij heeft hij mij nu verwezen naar een bekkentherapeut en mocht het dan nog aanhouden weer urine inleveren en dan gaan ze het kweek zetten.

Maar nu komt het volgende. Ik stuit op dit forum en leest dit. Ik heb dus op 10 januari 2024 een koperspiraal laten zetten, zou dit daar van kunnen komen? Een soort van irritatie?

Reageren

Na die 2 zware bevallingen moet ik ook vaker plassen en kan ik niet zo goed uitplassen waardoor ik sneller achter elkaar moet 🙂
    Ook denk ik soms dat ik klaar ben en dan sta ik op en dan plas ik verder zonder dat ik er erg in heb. Dus ja een blaas iets of een vagina iets?

Reageren

Goedenavond, hoe ziet het er precies uit? Kunt u daar misschien een foto van maken? Dan kan ik beter beoordelen wat het bij u kan zijn.

Reageren

Waar moet ik precies een foto van maken?

Reageren

Bêste anoniem,

Ga niet in op het verzoek van deze zogenaamde huisarts en plaats geen foto.
    Deze viezerik verzamelt foto's van vrouwelijke geslachtsdelen en niet voor medische doeleinden.

Reageren

Hoi Veertje,

Nee dat had ik sowieso al niet gedaan als hij dat had gevraagd haha.

Reageren

Hier ook hetzelfde probleem. Na een stopweek van de pil en tampongebruik begon het opeens. De huisarts beweerde dat het een schimmelinfectie was (want de klachten zagen er bij iedereen anders uit) en schreef me daar wat voor. Ik wist dat dat het niet was. Het hielp 3-4 dagen en het was alweer terug. Een kuur van een week gehad 2x een pil per dag. Hierna bleef het 3 weken weg en nu is het weer raak.
    Huisarts wilde eerst kijken of het uit zichzelf weg gaat, maar zat ik niet op te wachten. Dus aan de probiotica en weer een kuur.
    Ik word er echt knettergek van.

Reageren

Ik ga eens mijn ph waarden testen vaginaal ik kan mijn eigen niet meer ruiken pppppfffff ik spoel telkens ik plas maar komt echt van vaginaal.
    Nu ga ik ook een glas met water en appelazijn proberen

Reageren

Hi allen,
    Wat vervelend maar ook fijn te horen dat er meerdere vrouwen hier last van hebben en ik niet de enige ben. Hier ook problemen met een steeds terugkerende bacteriele vaginose. Via lokale drogisterij canesten gyno capsules meerdere gemalen geprobeerd en helpt een tijdje en komt dan weer terug. Ook AB kuur metronizadol voorgeschreven gekregen en hielp maar na half jaar toch weer terug. Nu heeft ook mijn partner deze AB kuur gekregen. Hopelijk helpt dit. Maar aangezien metronizadol bacterien dood, ben ik bang dat ik hierna weer last krijg van een schimmelinfectie of iets dergelijks. Wat kan ik naast mijn AB kuur metronizadol (oraal 1x 4 pillen) preventief gebruiken om te kans op schimmelinfectie etc te verkleinen?

Reageren

Al heel lang last van deze ellende. Van alles geprobeerd, ook antibiotica. Maar de bv komt steeds terug.
    Drie weken geleden begonnen met berberine capsules slikken, 2 daags 500 mg. Merk Vitakruid. Geen afscheiding meer. Het pakt niet alleen de bacterie aan die bv veroorzaakt maar ook de bacterieen die een stevige slijmlaag gemaakt hebben in vagina en die niet bereikbaar zijn voor antibiotica. Berberine dringt door die slijmlaag heen.
    En nu erbij gestart met probiotica om de flora te herstellen.
    Berberine heeft wel interactie met bepaalde geneesmiddelen dus je goed inlezen is aan te raden
    Vooralsnog ben ik positief over deze aanpak

Reageren

Heeft iemand ervaringen met goeie probiotica? Ik heb meerdere keren microbiol intiem voorbij zien komen, maar ik zie dat het 5 CFU heeft en ik heb ook merken met meer CFU voorbij zie komen. Iemand tips?

En hebben mensen ervaring met probiotica die je vaginaal inbrengt? Ik zag vaginorprobio en Flora-V van Pro-Ven. Heeft iemand daar ervaringen mee?
    Heel erg bedankt alvast!! Echt vreselijk die BV!

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Steeds terugkerende bacteriële vaginose

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe