Zoeken Vraag het forum

Overmatige afscheiding na de overgang

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mieke

Ik ben 57 en sinds 2002 heb ik geen eierstokken meer. Sinds begin dit jaar heb ik last van overmatige afscheiding. Na een uitstrijkje is dit onderzocht in het lab en er zijn geen afwijkingen gevonden. De gyneacoloog heeft mij t.t. vaginale pillen voorgeschreven zodat het minder wordt; niet dus. Zijn visie was dat het baarmoederslijmvlies dunner wordt en daardoor sneller wegloopt.
    Het voelt net alsof ik ongesteld ben, ook een zeurend gevoel in de onderbuik. Ik heb hier zowel ’s nachts als overdag last van. De ene dag minder dan de andere.

4 reacties
    Reageren
    Anoniem

Tampon in witte yoghurt dopen en vaginaal inbrengen. Beetje geklieder, maar het helpt wel om de zuurtegraad van de vagina in balans te brengen.

Reageren
    Mieke

Dank je wel voor je advies, ik ga het proberen. Maar naar mijn gevoel komt de afscheiding uit de baarmoeder. Die heb ik nl. nog wel.

Reageren
    Anoniem

Draag je niet al te strakke kleding en liefst katoenen ondergoed? Ook inlegkruisjes kunnen boosdoener zijn.

Reageren
    Mieke

Ik draag geen te strakke kleding én katoenen slips. Ik móet wel maandverband dragen anders loop ik continue met een natte broek. Het maandverband kan het soms niet eens aan. Bij toeren draag ik Tena mini. Ik mag ook geen pil o.i.d. gebruiken. Anders had ik dat geprobeerd.

Reageren
Reageer op: Overmatige afscheiding na de overgang
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.