Zoeken Vraag het forum

Overmatige afscheiding, onderzoek dokter

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb al jaren last van overmatige afscheiding. Meestal is het melkachtig van kleur. Soms is het een beetje groen van kleur, maar dat is dan de volgende dag(en) weer weg.
    Het stinkt niet en heb vrijwel nooit jeuk.
    Ik ben al zo’n 15 jaar aan de pil en heb al net zo lang seks met mijn man. We gaan beiden niet vreemd en gebruiken een condoom dus een soa kan het niet zijn, lijkt mij.

Wat kan het dan wel zijn?
    En wat doet de huisarts als ik naar hem toe ga? Maakt hij een uitstrijkje? Of stuurt hij me meteen door naar een gynaecoloog?

Alvast bedankt.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk wel dat het goed is, om met de klachten naar de huisarts te gaan.
    De huisarts zal waarschijnlijk een uitstrijkje maken en ook voor alle zekerheid een soa test doen, vanwege de groene afacheiding, tenzij de huisarts meteen een infectie kan vaststellen tijdens het onderzoek.
    Een verwijzing naar de gynaecoloog zal niet meteen gedaan worden tenzij je daar zelf om vraagt.

Reageren
    Anoniem

Domme vraag misschien, maar kan je dan ook een soa krijgen zonder dus seks te hebben met een ander die al een soa bij zich draagt?
    Hoe kom ik dan aan een eventuele soa?

Had trouwens vanochtend ook wat oud bloed bij de afscheiding zitten. Zit nu in de 3e week van de pil, moet dus volgnde week ongesteld worden.mvorige pilsmerk had ik dit ook. Daarvoor niet dat ik me echt kan herinneren.
    Kan dit ook nog te maken hebben met een soa of infectie?

Reageren
    John (moderator)

Een soa krijg je natuurlijk niet zonder seks met een ander. Daarom heet het een Seksueel Overdraagbare Aandoeningen.
    Bij vreemde klachten is het eigenlijk standaard om een test te doen, al is het maar om dat uit te sluiten.

De bruine afscheiding kan een normaal verschijnsel zijn. Zeker zo kort voor de stopweek.

Reageren
Reageer op: Overmatige afscheiding, onderzoek dokter
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.