Home / Vrouwenzorg / HELP, BELLETJES IN DE AFSCHEIDING!
Hallo, ik kom net van de wc en dan zie ik ineens dat er allemaal belletjes in mijn afscheiding zitten. Mijn afscheiding heeft een gewone witte kleur en het rook ook gewoon net zo als anders. Kan iemand mij zeggen wat die belletjes toch ooit te betekenen hebben?! Ik maak me best wel ongerust... Trouwens ik ben 14 jaar.
Help me alsjeblieft... alvast bedankt:)
Maak je niet ongerust. Dat is normale witte vloed. Dat betekent dat jouw lichaam zich klaarmaakt voor de menarche, je eerste ongesteldheid.
Groetjes, Emma
Maar hoe kan dat dan, want ik ben al 2 weken geleden voor het eerst ongesteld geweest.
Een andere term voor vaginale afscheiding is 'witte vloed'. Vaginale afscheiding is een natuurlijk verschijnsel. De wand van de vagina en de baarmoederhals maken vocht en slijm en zo nu en dan komt daar wat van naar buiten. Normale afscheiding is vloeibaar, doorzichtig en witachtig. Als het opdroogt, wordt het een beetje geel. Gewoonlijk ruikt het wat zuur; het kan ook zonder geur zijn.
Soms heeft een vrouw klachten over haar afscheiding. Er kan meer afscheiding zijn dan normaal. Of de afscheiding is brokkelig. De kleur kan afwijkend zijn: groengeel of sneeuwwit. Het kan ook een beetje bloederig zijn. De geur kan ongewoon of zelfs vies zijn. Afscheiding kan jeuk, irritatie of een branderig gevoel in en rond de vagina veroorzaken. Plassen en vrijen doen dan soms pijn.
Lees verder/Bron:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenfolders/NHGPatientenfolder/PF15.htm
Meid, dit kan een garneralla beestje zijn, die belletjes zijn daar een typisch symtoon voor. Best even naar de dokter want dit is geen soa maar een verstoring in je zuurtegraad als je het mij vraagt.
gewoon doen er is niets over om je te schamen alle vrouwen krijgen dit wel eens en je kan er echt niets aan doen
Gardnerella vaginalis is een bacterie die normaal in geringe aantallen in de vagina voorkomt, maar zich daar soms gaat vermenigvuldigen wat leidt tot een beeld dat bekend staat als gardnerellavaginitis, anaerobe vaginosis, anaerobe vaginitis of, meest gangbaar, bacteriële vaginose Hierbij ontstaat een verstoring van de zuurgraad in de vagina. Onder normale omstandigheden zorgen de melkzuurproducerende lactobacillen voor een vrij hoge zuurgraad in het natuurlijk milieu van de schede (pH 3,5-4,5).
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!