Zoeken Vraag het forum

Vuil tussen schaamlippen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Shannen

Ik heb al iets van 2/3 jaar lang last van dit probleem, en het word alleen maar erger. Ik douche s’ochtends en s’avonds om gewoon de geur proberen te verminderen. Iedere keer als ik douche was ik tussen mijn schaamlippen ik maak dan een soort van ”pincet greep” en dan heb ik gewoon echt vuil op mn vingers.
    Ik ben al iets van 5 keer naar de huisarts gegaan die hebben me getest op schimmel, soa enz maar niks kwam eruit. Ik ben toen door verwezen naar het ziekenhuis en die kunnen ook niks vinden! Erg vervelend vind ik dit, ik durf nu dus geen vriend te hebben omdat het zo ruikt. Ik dans ook 3 keer per week dus ik vind het ook erg onfris. ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen?

Ik ben trouwens 17 jaar en ben nog maagd. Ik ben nog vergeten te zeggen dat ik lacacytd, multigyn gel en douche al heb geprobeerd. Ik draag ook elke dag een inlegkruisje ik weet dat het slecht is maar ik kan gewoon niet anders!

Shannen.

7 reacties
    Reageren
    Liesbeth

Ik hoop dat je bij het douchen geen zeep gebruikt. Je haalt dan de natuurlijke beschermlaag weg. Alleen grote en kleine schaamlippen met 1 hand spreiden en met warm water douche hier op richten. Dat mag je rustig 2x per dag doen. Geen vaginale douches gebruiken of wat er al niet verkocht wordt. Dat alles zal de zuurgraad in de vagina ontregelen en je klachten zullen alleen maar erger worden.
    rare vraag: weet je zeker dat je geen tampon hebt laten zitten? die kan zich erg hoog bevinden en een rottende stank afgeven.
    Ik zou nogmaals de gyneacolog of een dermatoloog maar eens goed laten kijken, ook van binnen. Ik wens je van harte beterschap

Reageren
    Shannen

Ik was mijn vagina nooit met zeep, ik ben 2 weken geleden weer naar de gynaceloog geweest en die heeft me pilletjes en een creme gegeven om de afscheiding en de geur tegen te gaan, de geur is weg daar ben ik super blij om!
    Maar alleen die gekke stukjes zitten er nog dus ik ga nu dus weer een afsrpaak maken, ik heb ook geen tampon laten zitten ik verwijder ze altijd na 2 a 3 uur.
    Bedankt voor je advies!

Reageren
    anoniempje

Hallo, ik heb er ook last van maar heb nog nooit seks gehad en ben nog maar 15. Ik had eerst last van jeuk en toen van stukjes tussen schaamlippen en nu jeukt het weer en stinkt me afscheiding weer. Maar ik durf niet naar de huisarts omdat die een man is en ik bang ben dat die dan gaat kijken of is info alleen al genoeg ?

Reageren
    Lola

Was je vagina elke ochtend en avond met water zonder zeep. Als je toch last hebt, kan het heel goed een vaginale schimmel zijn (candida). Deze kun je oplopen zonder seks te hebben gehad. Je hoeft alleen je huisarts maar te bellen en te zeggen dat je een candida infectie hebt en hij schrijft dan wat voor waardoor je er binnen no-time weer vanaf bent.

Succes

Reageren
    Shannen

@Anoniempje je kan gewoon naar de huisarts gaan hoor is niks engs aan anders vraag je iemand mee te gaan.
    @Lola ik ben al tig keer naar de Gynaceloog geweest eerst huisarts en daarna het ziekenhuis!
    Het lijkt wel of die mensen me niet willen helpen, ze zeggen ja we weten niet wat het is gebruik dit maar en dan duwen ze weer 1 of ander smeerseltje of pilletje in mn hand wat niet vergoed word.
    Ik word een beetje moe van die dokters in mijn buurt, want ik weet dat dit geen normaal probleem is heel weinig vrouwen hebben hier last van en toch willen ze me niet verder helpen.
    Erg vervelend.

Gr Shannen

Reageren
    Nina

Hai Shannen,
    Draag katoenen slipjes, geen zeep gebruiken, geen inlegkruisjes, geen strakke skinny jeans, geen panty’s, en misschien kun je eens met een diëtiste spreken. Ligt het misschien aan bepaald voedsel wat deze hardnekkige afscheiding bij jou veroorzaakt. Laat je horen hoe het verder gaat met je?

Groetjes

Reageren
    Shannen

Ik stel dit advies zeer op prijs, maar ik heb het ook al van de doktoren gehoord en volg het ook op, ik draag geen inlegkruisjes meer en sinds ik wat kilootjes te zwaar ben, ben ik zo een 4 maanden bij een dietiste geweest maar ik heb nooit wat gemerkt aan mn vagina.
    Maar ik wil wel zeggen het probleem is absoluut niet mijn afscheidig, Het zit echt tussen mn schaamlippen na zo een 5 uur als ik gedoucht ben en ik ga met een lactacyt doekje erover heen is dat doekje bruin en ruikt het vies..
    Ik ga maar een afspraak maken bij het amc aangezien mijn ziekenhuis mij echt niet helpt, ze behandelen me als een wanhopige puber die bang is voor haar eerste keer en doen alsof ik me dit allemaal verbeeld, erg frusterend dit.
    Maar goed ik zal jullie up to date houden.

Reageren
Reageer op: Vuil tussen schaamlippen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.