- Tobbertje15 juli 2024 om 09:43
Ik gebruik Synapause capsules via de uroloog. De eerste 14 dagen iedere dag en nu tweemaal per week. Ik heb al gezocht in de bijsluiter maar er staat inderdaad nergens iets van buikpijn maar ik ervaar het toch echt. Ik overweeg dan ook om te stoppen, ik dacht dat het misschien zou komen omdat ik geen baarmoeder meer heb. Ik heb het enige weken gebruikt en merk eigenlijk niet dat het helpt. Ik ben 73.
Viva28 september 2024 om 13:56Ik ben 58 en ben. Ik zit in de post meno pauze. Een paar weken heb ik last van een brandende gevoel in mijn vagina. Ik heb synapauze capsules gekregen. Ik heb het 2 dagen gebruik en sindsdien heb ik een lichte pijn gevoel in mijn buik. En ook geen trek en naar gevoel in mijn lichaam. Lijkt op menstruatie klachten.
Reageren
Ik durf niet meer voor te zetten voor 2 weken. Overweeg om te stoppen. Wat is een ander alternatief.John (moderator)
28 september 2024 om 14:09Dit kun je dan toch beter met je behandelend arts bespreken. Die heeft alle info om die vraag goed te kunnen beantwoorden
ReagerenLilian28 september 2024 om 18:07Ik zit nu op dag 13 en heb echt enorm veel buikpijn, al sinds het begin.
Reageren
Advies is 14 dagen dagelijks en daarna 2 keer per week te gehruiken.
Vooralsnog geen verlichting van de klachten waarvoor het voorgeschreven is. Ik lees helaas nog nergens dat de buikpijn overgaat.
Als het over twee weken nog hetzelfde is ga ik contact opnemen met de arts die het voorschreef.
Desalniettemin ben ik ‘blij’ te lezen dat ik niet de enige ben en dat ik nu zeker weet dat het door de Synapause veroorzaakt wordt.Yvonne2 oktober 2024 om 17:2066 jaar. Ook enorme last van buikpijn na de 3e dag van het gebruik. Ik moet het een maand elke dag inbrengen en daarna 2 maanden 2x pw
Reageren
Weet niet of ik het vol ga houden. Gewoon zo’n rotgevoel de hele dag. Dus of niet meer vrijen, of hele dag buikpijn
Wat een ellendeIvS9 november 2024 om 10:23Blij te lezen dat ik niet de enige ben; dacht al dat ik mezelf wat inbeeldde. Gebruik de vaginale crème nu 5 dagen en vanaf dag 3 flinke stekende pijn in onderbuik, die steeds erger wordt. heb het voorgeschreven gekregen vanwege atrofie bekkenbodem en moeite met uitplassen. het middel lijkt erger dan de kwaal. Staat inderdaad niets van in de bijsluiter. ik ga (is nu zaterdag) maandag contact opnemen met huisarts en apotheek.
ReagerenChantal9 november 2024 om 20:30Ook ik heb al enkele dagen, sinds het gebruik van de zetpillen, constant een zere buik en rugpijn. Alsof ik ongesteld moet worden terwijl ik in de post menopauze zit. Het lijkt te verergeren na 5 dagen. Ik ga de dokter bellen want ik voel me ellendig.
ReagerenYaris10 november 2024 om 14:11Heb ook dit recept gekregen, eerst capsules wat niet beviel, nu crème voel mij er niet lekker bij, ook last van buikpijn.
Reageren
Ik kreeg het voorgeschreven van de gynaecoloog omdat mijn slijmvlies te dun is en ik steeds bloedverlies heb.
Ik weet niet of ik ermee doorga,
Ik word niet blij van de bijsluiter die erbij zit.
Ik heb dit al zo lang, dat maar wat bloedverlies zonder bijwerkingen.Moon12 december 2024 om 14:44Hier ook na gebruik van zowel 1x per dav ovules en de zalf ineens griepverschijnselen rillen nacht zweten. Mega buikpijn alsof je ongesteld moet worden. Trekt door naar mn benen en licht in mn hoofd. Doodmoe ook.
Reageren
Vandaag gestopt. Gynaecoloog belt pas na een week terug.
Weet iemand hoe lang het duurt voor deze klachten verdwijnen als je gestopt bent?
Huisarts dacht dat ik Lychen sclerose had en gynaecoloog zegt droogte vanwege mn leeftijd. Er zijn wat witte plekjes te zien. Klachten zijn wat jeuk en wat pijn rondom schaamstreek. Ik ben 57CD21 december 2024 om 17:04Ik, vrouw van 68, gebruik synapause in tabletvorm vanwege terugkerende blaasontsteking. Ook ik heb, na 5 dagen gebruik van synapause, lage rugpijn en zeurende buikpijn. Na lang zoeken in bijsluiter naar bijwerkingen ben ik blij te lezen dat hier meerdere dames last van hebben. Ik zet nog even door maar vind het een hinderlijke bijwerking die zeker vermeld had mogen worden..
ReagerenRB6 januari 2025 om 08:34Ik gebruik nu 6 dagen synapause en heb heftige buikpijnen en ook pijn in mijn onderrug. Ik lees nergens terug dat iemand is doorgegaan met het medicijn en of de klachten minder zijn geworden. Ik zou graag willen weten wat jullie gedaan hebben of wat de huisarts heeft aangeraden.
ReagerenIB17 januari 2025 om 12:44Sinds een week synapause crème 1x per dag s avonds inbrengen. Branderig gevoel zowel in- als uitwendig en sinds 4 dagen vreselijke pijn in onderbuik ook heel moeilijk kunnen plassen. Gevoel van te moeten maar niet kunnen.
Reageren
Gisteren naar huisarts geweest en die gaf aan dat er weer een blaasontsteking zit, antibiotica gehad en dan zou het plassen beter moeten gaan maar helaas geen vooruitgang nog.
Heeft buik gecontroleerd en gaf aan dat de blaas niet vol zat volgens hem.
Ook ik vraag me af of dit allemaal door de synapause komt.
Bij andere blaasontstekingen nog nooit zo’n pijn in de onderbuik gehad en zeker niet het niet kunnen plassen.
Wie heeft er ook ervaring met het bijna/niet kunnen plassen sinds het gebruik van synapause crème?Josephine23 februari 2025 om 14:06Al tijden last van zeer pijnlijk omgeving vulva. Eerst SP met applicator. Vette crème, laatst anti schimmel crème. Was over, na 3 weken weer hetzelfde ontzettend pijn, trekt door naar billen. Naar gyno. Nu ovules SP een maand iedere dag dan 2x per week. Het helpt nog voor geen meter en ook zeer vervelende buikpijn die naar mijn rug trekt. Kan niets aan hebben, doet erg pijn. Slaap met een koude washand daar omdat de boel in de brand staat!
Reageren
Ik kijk het nog 1 week aan, gebruik ze nu 4 dagen pas. Anders trek ik aan de bel bij de gynaecoloog. Medicijn moet niet erger zijn dan de kwaal….Au..23 februari 2025 om 14:07Al tijden last van zeer pijnlijk omgeving vulva. Eerst SP met applicator. Vette crème, laatst anti schimmel crème. Was over, na 3 weken weer hetzelfde ontzettend pijn, trekt door naar billen. Naar gyno. Nu ovules SP een maand iedere dag dan 2x per week. Het helpt nog voor geen meter en ook zeer vervelende buikpijn die naar mijn rug trekt. Kan niets aan hebben, doet erg pijn. Slaap met een koude washand daar omdat de boel in de brand staat!
Reageren
Ik kijk het nog 1 week aan, gebruik ze nu 4 dagen pas. Anders trek ik aan de bel bij de gynaecoloog. Medicijn moet niet erger zijn dan de kwaal….
Ben 67 jaar.Harlekijn6 maart 2025 om 20:00Buikpijn zeer herkenbaar. Waarom niet opgenomen bij de bijwerkingen ? Ook nog even melden dat de plastic huls om iedere ovule vrijwel niet te openen is, in ieder geval niet zonder hem gedeeltelijk open te knippen.
Reageren