- Anoniem2 februari 2015 om 20:05
Hallo allemaal,
Ik doe dit nooit, maar ik ben me eigenlijk ten einde raad. Sinds begin september heb ik pijn tijdens de seks en dan allereerst met name het gedeelte tussen de vagina ingang en de clitoris. Er waren inderdaad ook 2 kleine plekjes bovenelkaar te zien. Uiteindelijk in oktober naar de huisarts geweest omdat het maar niet over ging. Ik had al 3 jaar last van overmatige afscheiding wat voor mij ‘normaal’ was geworden dus daar schonk ik geen aandacht aan, ik ging alleen elke dag tampons dragen (dom, ik weet het). De huisarts vertelde me te stoppen met tampons dragen, dit heb ik gedaan én geweten. Mijn vagina werd verschrikkelijk geirriteerd en de pijn tijdens seks bleef. Misschien is het handig erbij te vertellen dat mijn vriend destijds voor een half jaar in Duitsland zat en ik hem maar om de 3/4 weken zag dus rust kreeg mijn vagina wel.
In december ben ik alsnog naar de gynaecoloog gegaan, testje hier, uitstrijkje daar etc. Uit de kweek bleek dat ik leed aan bacteriele vaginose, waar ik blijkbaar al jaren mee rond liep (wist ik veel, ik was niks anders gewend). Daar heb ik een antibiotica kuur voor gekregen, een zalf voor de rode plekjes en toch een andere pil (microgynon 30, hiervoor de nuvaring). In de week dat ik deze antibioticakuur gebruikt heb, heb ik nergens last van gehad; ik heb me nog nooit zo goed gevoeld, eindelijk kon ik weer op een normale manier met mijn vriend vrijen zonder al die pijn en ergernissen. Maar hierna begon de ellende opnieuw! Ik kreeg een schimmelinfectie, kreeg daar weer een kuurtje voor wat de schimmelinfectie is tegengegaan, maar sinds een aantal weken heb ik nu pijn tijdens de seks aan de binnenkant van mijn linker binnenste schaamlip, bij de ingang van mijn vagina.
Ik ben nu een half jaar verder en ik word er moedeloos van, ik heb werkelijk ALLES geprobeerd en het houdt maar niet op.. Ik gebruik de zalf wat ik van de gynaecoloog gekregen heb nog elke avond maar niks lijkt te helpen. En elke keer als ik geen pijn meer denk te hebben, doet het tijdens de seks weer pijn, in het begin niet, maar halverwege is het niet meer te doen. Ik ben die pijn zat! Tot vorig jaar september heb ik nooit ergens last van gehad..
Heeft iemand een tip voor me? Een wijze raad? Wat dan ook? Dit vreet energie en ik mis het intiem zijn met mijn vriend enorm! (Natuurlijk zijn we nog wel intiem op een andere manier)
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 februari 2015 om 21:31Ik denk dat je er toch goed aan zou doen om bij de huisarts een nieuwe verwijzing te vragen en voor een second opinion naar een andere gynaecoloog in een ander ziekenhuis te gaan.
Is er overigens wat zien aan je binnenste schaamlip? en waar zit de pijn precies?
ReagerenAnoniem2 februari 2015 om 23:20Ik ben in de afgelopen 5 jaar af en aan bij de gynaecoloog geweest, niet met pijnklachten maar de eerste paar keren vanwege erg waterige afscheiding, dit werd afgedaan als normaal, zelfs na de second en zelfs third (haha) opinion, waterige afscheding bleef en ik moest er maar mee leren leven kwam het op neer.. Hierna vanwege non stop bloedingen, tig verschillende pillen geprobeerd, gestopt geweest met de pil, tig keer uitstrijkjes en bezorgde gezichten totdat ze mij anderhalf jaar terug de nuvaring voorschreven, dit heeft de bloedingen opgelost maar hiervoor heb ik nooit pijnklachten gehad tijdens de seks.
De pijn zit aan de rechter binnenste schaamlip en dan vlakbij de ingang van de vagina, dus rechtsonder in principe.. Het voelt als een schaafwondje en tijdens de seks voelt het alsof het openschuurt. Dit is alleen halverwege de seks, in het begin voel ik het nauwelijks. Ik zie wel dat dst gebied eem beetje rood is. Kan het zo zijn dat het nog steeds de schimmelinfectie is? Of kan het zijn dat het dasr te droog word door de microgynon30 en het daardoor schuurt? Ik was tijdens het nuvaring gebruik daar beneden nooit zo droog als nu.
ReagerenAnoniem2 februari 2015 om 23:26Ik ben overigens sinds enkelen dagen weer gestopt met de pil om te zien of dit misschien effect zal hebben
ReagerenJohn (moderator)
2 februari 2015 om 23:35Alle twee mogelijkheden. De schimmelinfectie en droogte.
Reageren
Aan het te droog is natuurlijk wel wat te doen. Gebruik een keer glijmiddel en kijk of dat resultaat geeft.Anoniem3 februari 2015 om 08:53Het kan ook dat je nu gespannen bent voor de seks en onbewust je bekkenbodem te veel aanspant, dat doet dan ook halverwege heel erg veel pijn. Ik heb dat zelf, eerst ook allerlei onderzoeken gehad. Ik heb sowieso een te gespannen bekkenbodem, moest ipv oefeningen om het te versterken, oefeningen om het te ontspannen doen.
ReagerenAnoniem3 februari 2015 om 14:04Welke oefeningen hebben voor jouw veel effect gehad?
Bedankt allemaal voor jullie reacties trouwens!
Reageren