Bobbel onder de huid

Hallo,

Ik heb sinds 2/3 weken een bobbel onder mijn huid ongeveer 1/2 cm boven mijn clitoris. En sinds gister is hij groter geworden. De huid is rood en doet ook pijn. Ik kan hem (zeg maar) pakken, en dan is hij nu ongeveer anderhalf bij anderhalf cm groot. Weet iemand toevallig wat dit is want ik zit er erg mee en ga niet zomaar na een dokter.

Groetjes.

Reageren

Graag snel antwoord.. want t maakt me ongerust..

Reageren

Met acute medische problemen ga je naar een dokter. Ga naar de huisarts(-enpost) of naar de spoedeisende hulp als er spoed bij is.

Reageren

Roodheid, zwelling en pijn lijken te wijzen op een ontsteking. De termijn van zwelling lijkt te wijzen op een acute aandoening.

Oorzaken van genitale infecties dien te worden beoordeeld op ernst en besmettelijkheid.

Bestaat de kans dat er sprake is van de seksueel overdraagbare aandoening?

Ga naar de huisarts voor onderzoek en beoordeling van de bult boven de clitoris. Neem de klachten graag serieus om problemen op langere termijn te voorkomen.

Reageren

't Zou ook kunnen dat je een schimmelinfectie hebt, een ingegroeid haartje, een kliertje dat ontstoken is, of een talgcyste oftewel een gewoon puistje. Houd je de clitoris goed schoon (spoelen met water, en dus niet met zeep), en onder de eventuele voorhuid van de clitoris?

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Bobbel onder de huid

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe