Roze afscheiding

Ik heb een rare vraag.
    Ik ben een vrouw van 44 en zit in een beginnende relatie.
    Donderdag heb ik een fijn moment gehad, super opgewonden allebei maar besloten om nog te wachten met de daad. Door de opwinding mezelf met de vingers bevredigd.
    De volgende ochtend had ik bloederige afscheiding.
    En nu de afgelopen 2 dagen roze afscheiding.
    Ik ben in paniek… nog nooit gehad.
    Nu druk ik een vochtig toiletpapiertje wat dieper de vagina in en heb ik toch steeds wat roze afscheiding op het papier.
    Ook niet goed want zo blijf ik het irriteren.
    Ik slik sinds 3 maanden weer de pil. Ik was er een jaar mee gestopt…
    Wie herkend dit, en wanneer maak je de stap naar de huisarts?

Reageren

Goedemiddag,

Allereerst, ik vind uw vraag helemaal niet raar.
    Juist goed dat u deze vraag stelt.
    Wat vervelend dat u de volgende ochtend bloederige afscheiding had en dat u sinds vandaag roze afscheiding heeft. Dit hoort niet.

Ziet uw vagina er ook anders uit dan normaal? Bijvoorbeeld rode bultjes of dat het gebied rood is?

Kunt u misschien een foto daarvan maken ?
    Dan is het voor mij beter te beoordelen wat het bij u kan zijn.

Ik hoor graag van u.

Reageren

De "collega"huisarts vraagt weer eens naar close up foto's...(voor zijn verzameling..?)
    Sorry, maar foto's hebben hier geen meerwaarde bij!

Wat doorbraak bloeding/ afscheiding , uitgelokt door zwelling en mogelijk samentrekkingen van de baarmoeder, is bij beginnend pilgebruik normaal (de eerste maanden = gewenningstijd). Daarnaast is het geen echte "kontqakt"bloeding. Als dat voorkomt is een controle baarmoederhals op zijn plaats (uitstrijkje)

Reageren

Kan het zijn dat er een wondje in de vagina zit?
    Ik ben zo bang. Ik heb operaties gehad voor een fistel, gelukkig al heel wat jaren geleden.
    Omdat ik nu toch steeds met een vochtigtoiletpapier om de vinger naar binnen ga in de vagina om te kijken of het er nog is, had ik net toch weer wat roze afscheiding en later zelfs wat vers bloed. In mijn ogen doordat ik het zelf steeds weer “forceer”

Reageren

Forceren is nooit goed natuurlijk. Als het een wondje zou zijn kun je het op die manier natuurlijk wel weer "open" maken. Het lijkt me dat je dat beter niet moet doen.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Roze afscheiding

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe