afscheiding en geur

Ik weet zelf wel dat de vagina een geurtje heeft en vaak wat afscheiding kan tonen maar ik vroeg me toch 1 klein dingetje af.

Mijn vriendin zit al een paar jaar aan de pil en vandaag hadden we seks. Ik merkte op dat haar vaginal geur ondanks het vooraf douchen toch wat sterker was dan normaal en haar afscheiding leek een beetje dik/dikker. zover ik weet was het wel doorzichtig. Is dit normaal? Ze zit in haar laatste week van de pil (woensdag de laatste) en ik weet niet of dit er ook mee te maken kan hebben.

En ook iets wat hier van afgelegen is, maar mijn vriendin heeft af en toe eens een lichte steek in haar onderbuik. Zij claimt dat het haar bij haar baarmoeder is maar het kan natuurlijk gewoon onderbuik gevoel zijn omdat het in de zelfde regio zit. Ze weet wel dat ze last heeft van een prikkelbare darm, kan dit die steek veroorzaken?

Reageren

Het zou kunnen dat het door de pil wordt veroorzaak voor de menstruatie. Het kan ook een schimmelinfectie zijn.
    De steek kan van de baarmoeder komen. Je port er namelijk nogal tegenaan bij seks, De prikkelbare darm kan echter ook een oorzaak zijn

Reageren

De steek komt voornamelijk ook voor ookal als we geen sex hebben gehad. daarom vroeg ik het dus 🙂

Reageren

Dat zou de prikkelbare darm voor de hand liggender zijn

Reageren

Gebruik van de pil verstoort je eigen hormoonhuishouding. Zo bevordert het een toestand van oestrogeendominantie. Door de pil verandert ook je vaginale milieu. Ook berooft de pil je lichaam van allerlei vitaminen en mineralen die juist belangrijk zijn voor je hormonen, zoals zink. Daarbij, als je jarenlang je eisprong onderdrukt is het niet zo vreemd dat je lichaam gaat protesteren.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: afscheiding en geur

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe