- Pharkus25 augustus 2021 om 12:02
Ik heb mijn voortanden tegen mijn bureau gestoten ongeveer 4 maanden geleden. Dus ik was vandaag voor controle bij tandarts, en ondanks dat ik geen pijn heb, besluit ik dit toch te vertellen. Dan zou je denken dat zo’n tandarts voorzichtig kijkt en een foto maakt….
NEE HOOR! Ze pakt een soort ijzeren harde voorwerp erbij en gaat dan als een maniak zitten tikken tegen de onderkant van al mijn voortanden. En niet 1 keer per tand, ze doet alsof mijn tanden een instrument zijn, en tikt meerdere keren tegen alle voortanden.
Als er al niets aan de hand was, dan sterven die tanden door dat wilde gestoot van de tandarts zelf wel af.
Vervolgens drukt ze koude watjes, en dan pas (nadat ze de tanden zelf heeft vermoord) maakt ze een foto. En dan beweert ze niets aan de hand.
Dan denk ik: Ja, nu niet, maar over 6 maanden door jou getik wel!
Kan ik dit neerleggen bij de tuchtcommmissie? Of moet ik eerst bij de tandarts zelf klagen?
2 reactiesReagerenRaven1 januari 2026 om 13:25Deed mijn tandarts ook, met een ijzeren voorwerp behoorlijk hard op 3 kiezen “tikken” om uit te vinden waar een ontsteking zat terwijl ik overduidelijk aangaf welk kies pijn veroorzaakte. Dat met een metalen voorwerp hard op je kiezen tikken is gewoon afgrijselijk! Het gebeurt ook niet bepaald zachtzinnig en 2 van mijn kiezen zijn al heel erg zwak. Daar zouden zomaar stukken vanaf geslagen kunnen worden. Ik haat het werkelijk als een tandarts dit doet en zal het ook nooit meer toestaan. Vindt dit een behoorlijk primitieve manier om iets te testen! Kan het niet heel voorzichtig met een klein rubberen hamertje gedaan worden zodat je geen schade toebrengt aan een toch al zwak gebit? Dat harde tikken is helemaal nergens voor nodig want als je zelf zachtjes met je nagel tegen de kies tikt voel je ook al welke kies ontstoken is.
ReagerenBernardo24 februari 2026 om 19:28Had ik ook een keer toen ik naar een vervangende spoedtandarts ging. Ik wist zeker welke kies stervende was en dus ontstoken was. ging hij toch eenb testje uitvoeren met tikken. Na dat testje vond hij dat het wel meeviel en probeerde mij af te schepen. Ik heb voet bij stuk gehouden en toen heeft hij toch de wortelkanaalbehandeliing uitgevoerd en een noodvulling gepklaatst. Als ik me had laten afschepen had ik die avond wellicht ondragelijke pijn gekregen en had ik medicijn moeten slikken om de ontsteking tijdelijk een halt toe te roepen tot de volgende dag
Ik heb dat overigens met een andere kies een keer m,eegemaakt dat ik plotseling ondraaglijke pijn kreeg. Het was volgens de doktersdienst niet erg genoeg om naar het ziekenhuis te gaan en kreeg wel anti ontstekingsmedicijn thuisvbezorgd. Maar daar kan ik dus helemaal niet tegen. Ben daar nog dagen ziek van geweest
Reageren